2009.03.12.
02:22

Írta: Szekuriti Blogger.

1. Koldusok terrorizálják a Spar vásárlóit

A Tékozló Homár cikke. Kedves Attila nevű Homár olvasó panaszkodott egy sort, hogy a koldusok zaklatják, míg a biztonsági őrök jól láthatóan a töküket vakarásszák egész nap. Bár a gabriseszter nevű Homár-admin úgy írta, hogy "a kosárpakolásnál sokkal többre nem hajlandóak". Hát igen, kedves Eszter, igazából még ez sem lenne a dolguk, sőt kifejezetten tilos lenne, csak ugye általában vagy csinálják a kosárpakolást, vagy holnaptól szia-szia! :(

Tisztelt Spar!

Egy fontos problémával kapcsolatban kérem azonnali intézkedésüket!
A helyszín a 105. sz. üzletük, Újpesten, a Rózsa utcában. Az üzletet (egészen pontosan a bevásárlókocsi-tárolót) megszállták a hajléktalan koldusok. Ez első pillantásra olyan nagy baj még nem lenne (a jelenség évek óta fennáll, eddig nem is írtam), ha csak a külső tároló mellett álldogálnának. Pofátlanság ugyan a "Visszatolhatom a kocsit?" felajánlás a bolt bejáratától három lépés távolságra lévő tároló ismeretében, de ennyit azért még meg lehet engedni.

Újabban azonban a kocsikat nem a külső tárolóban, hanem az üzlet előterében helyezik el - és a koldusok ennek megfelelően bejöttek a boltba. Elállják a kocsikhoz vezető utat, fizikailag elrettentve a vásárlókat; emellett (persze részegen) be is szólnak azoknak, akik nem adnak nekik pénzt, valamint válogatás nélkül a hölgy vásárlóknak.

A bolt előtere tisztán látható mind a pénztárakból, mind az üzlet belteréből. A pénztáros hölgyek csak a felháborodott vásárlókkal való egyetértésüket fejezhetik ki, hiszen testileg nem alkalmasak egy felnőtt férfi elleni fellépésre, és tőlük nem is várja el ezt senki.

Azonban soha nem láttam még, hogy a biztonsági őrök bármit is tettek volna a vásárlók nyugalma és biztonsága érdekében (merthogy erről a két tényezőről van szó!). Éppen ellenkezőleg!

Miután egy részeg koldus sértegetni kezdett (amikor visszatoltam a kocsit, kivettem a pénzt és eltettem), rákérdeztem a biztonsági őrnél, miért nem tesznek semmit? A válasz szerint "ha bejön a boltba, átnézhetem a nagy csomagját, de mivel nem jött be, nem tehetek semmit".

Tisztelt Spar!
A biztonsági őr feladata a BIZTONSÁG SZAVATOLÁSA, nem pedig a pénztáraktól a kosarak összegyűjtése!
A biztonsági őr feladata a BIZTONSÁG SZAVATOLÁSA, nem pedig a társával való beszélgetés a biotejpulttal szemben (nagyjából a bolt egyetlen pontja, ahonnan nem látni a bejáratot)!
A biztonsági őr feladata a BIZTONSÁG SZAVATOLÁSA, nem pedig kifogások keresése!

Sem erkölcsileg, sem üzletileg nem engedhetik meg Önök azt, hogy a vásárlóikat koldusok terrorizálják. Ugyan a környéket eléggé lefedi a Spar-csoport, de azért nincsenek versenytársak nélkül. Ne várják meg, amíg a boltban az egyetlen lélek a koldus lesz.

Ha úgy érzik, hogy a biztonsági szolgálat nem alkalmas feladata ellátására, bontsanak szerződést velük még ma (tudom, este hét óra van - a probléma ennyire fontos).

Még sosem jártam a jelzett helyen, de igazából el tudom képzelni, hogy az ott lévő biztonsági őrök is mennyire szarnak bele az egészbe. Nettó 400 Ft körüli órabér, havi 350 óra meló, egésznapos egyhelyben álldogálás, bejelentve bruttó 67000 Ft-ra, se táppénz, se fizetett szabadság. Szerintetek?

Jó megoldás (lenne): Ha a rendőrök is végeznék a dolgukat, és elvinnék a csöveseket pihizni.

Valós megoldás lesz:

  1. A Spar leszarja a paanszlevelet.
  2. Esetleg nem szarja le, akkor szólnak: az áruházi menedzser/PR-es/fontos ember habzó szájjal panaszt tesz a biztonsági cég igazgatójának. Az habzó szájjal leugatja a biztonsági igazgatót. Az habzó szájjal leugatja ... ... ... az habzó szájjal leugatja a terület felügyelőjét. A felügyelő kimegy a helyszínre, leugatja a szolgálatvezetőt. Embereket rúgnak ki, vagy pénzt vonnak le tőlük, vagy csúnyán néznek rájuk. A biztonsági őröknek tele lesz a töke, pár csövest félig agyonvernek, pár csövest teljesen agyonvernek, pár asszonynak/anyunak/gyereknek rossz lessz otthon, munka után. És újra rend lesz.

Valamelyik a kettő közül biztosan bekövetkezik majd :)

12 komment

Címkék: koldus rendőrség spar vásárló újpest zaklatás biztonsági őr tékozló homár rózsa utca

A bejegyzés trackback címe:

https://szekuriti.blog.hu/api/trackback/id/tr13997094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.03.16. 15:47:24

"A válasz szerint "ha bejön a boltba, átnézhetem a nagy csomagját"

Na ez súlyos tévedés, csak akkor nézheti át, ha a csomag tulajdonosa hozzájárul.

Egyébként olyan opció nincs, hogy agyonverés helyett elzavarja a koldust? Ha nem megy el, a grabancánál fogva elviszi 30 méterre. Ha visszajön, akkor újra elviszi. Igaz, hogy ez macerásabb, mint a kosárpakolás...

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.03.16. 17:36:27

@tff: Egyrészt senki nem akarja markolászni a "bogaras" csövest, mert könnyen állatkákat kaphat el tőle az ember, másrészt meg a tapasztalatok szerint az általad említett művelet hatásfoka egyenlő a nullával..

2009.03.16. 17:48:46

@Biztonsági Őr:

A csövi-eltávolításhoz gumikesztyű, mint munkavédelmi eszköz, a BKV figyelő kommentjei szerint pár villamosvezető már rendszeresítette. :).

Egyébként én a Nyugatinál figyeltem meg, hogy a jegypénztárak mellett a sorban állókat rendszeresen vegzálják a csövesek, itt sem lépnek közbe az őrök, bár lehet, h nem is nagyon lenne jogalapjuk. Itt egyébként a ravatalos mondat többnyire segít átmenetileg...
Tényleg nem lehet az ilyenek ellen semmit tenni?

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.03.16. 18:06:49

Hát, volt nekem is olyan, hogy éjjel az épület előtt aludt egy csöves, aztán amikor rávilágítottam a rúdelemlámpával, és megkértem, hogy menjen máshova, akkor úgy elfutott, hogy a cuccait is otthagyta és azóta sem láttuk.

A legtöbb őr reflexből fenéken billenti az ilyet, én nem szoktam, de mondjuk én egy kivételes helyen vagyok, ahol ez nem is szokott probléma lenni.

A Nyugatinál meg szerintem nincs biztonsági őr, vagy talán a MÁV Vasútőr, vagy micsoda, de őket ilyen téren még nem láttam intézkedni.

Általában a csövesekkel nincs gond, már ami a klasszikus csöveseket illeti, sokkal nagyobb gáz, hogy ezek a huszonéves drogos-piás-elzüllött fiatalok, akik magukat hippinek, punknak, vagy nem tudom minek hiszik, ők már inkább támadólag lépnek fel, és volt már nekem is olyan, hogy szépen megkértem, erre kést rántott. De mondjuk ez még egy régebbi helyemen volt, szerencsére ez most nincs.

A mostani helyemnél meg megvannak a "házi csövesek", akik amikor meglátnak, már köszönnek, megkérdik milyen volt az ünnep, és tudják, hogy nem szólok, ha az épület előtti hamutálból kiguberálják a csikket, feltéve hogy nem csinálnak mocskot, és ha van ott az épülethez tartozó ember, akkor nem zavarják.

2009.03.16. 18:29:55

@Biztonsági Őr:

A "Nyugatinál" alatt én a Teréz krt. felőli aluljárót értettem, ahol a két BKV-jegypénztár van, elvileg az még a BKV-szekusok területe (?).

Egyébként a "normális csövesek" inkább hajléktalanoknak nevezendők szvsz, bár én nem vagyok szakmabeli, de járókelőként idősebb csövesek inzultáltak (mondjuk meg nem támadtak, de "aggyámáhuszast" jellegű b.gatás, böködés, ruhafogdosás, elém állás már rengetegszer volt).

bldo 2009.03.16. 19:07:03

Az idézett levélben a levélíró kicsit el van tévedve. A boltban a biztonsági őrök dolga nem a (többször, nagybetűvel kiemelt) biztonság szavatolás, hanem az üzlet vagyonának őrzése, a nevük is innen: vagyonőr. A többit pont leszarják. (De javíts ki, ha tévedek.)

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.03.16. 19:12:42

Nem tévedsz, feladatuk a megbízó érdekeinek védelme, a szerződésben rögzített feltételek szerint. Ez jelenti a lopás megakadályozását, de akár egy megbotránkozást keltő viselkedésű illető eltávolítását is.

anyam_kinja 2009.03.18. 13:27:06

szia biztonsági ör! most fedeztem fel a blogod, jó hogy írod! kérdésem nem kapcsolódik közvetlenül ehhez a bejegyzéshez, de azért feltenném neked:
már vagy 3 éve történt, h a metrón provokált 3 cigány lány, kettö velem egyidös (kb 20), a harmadik kb 10 éves. a legkisebb rámugrott a metróban, meg lökdösött (minden ok nélkül, teszem hozzá). cserébe amikor leszálltam a keletinél, nemes egyszerüséggel tiszta eröböl nekib@sztam a metróajtónak. na erre mind a 3an rámugrottak és elkezdtek rúgdosni, tépték a hajam a megállóban stb. ez délután kettökor volt kb, csúcsforgalom. természetesen senki nem segített. ellenben 5 méterre tölünk állt 3 biztonsági ör. mintha mi sem történt volna. nem segítettek ök sem. nem feladatuk az utasok biztonságát garantálni? gondolom látták, h segítségre szorulok. normális, ápolt állampolgár vagyok. de ez tulajdonképpen lényegtelen, mert ha 2 öltönyös ember verekszik össze, az is épp eléggé zavarja a többi utast, adott esetben veszélyezteti a biztonságukat. nem kellett volna közbelépniük vagy vm?? te hogy látod mindezt? nem kellett volna segíteniük rajtam? mégis mi a feladatuk? miért hívják öket BIZTONSÀGI örnek?

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.03.18. 20:41:30

@anyam_kinja: Igazából de, kellett volna szólniuk, legalább annyit, hogy "mitcsinááááálsz te ottttt!", ez is több a semminél. Valószínűleg épp teli volt a hócipőjük, unták az egészet, vagy szartak mindenre. Van ilyen, elég sokszor.

Amúgy meg ha a kislányt meg a másik kettőt leszedték volna rólad, akkor mindjárt jön, hogy megvertek egy gyereket a szekuritik, meg hogy a cigányokat bántják .. szóval elég szar dolog az ilyen..

mokas_gizi 2009.03.22. 19:57:59

Szerintem talán az öröket is meglehet érteni, azért a 400Ft-os éhbérért nem csoda, ha nem igazán érdekli őket a dolog...
Engem igazán érdekelne hogy a Spar mennyit fizet óránként és emberenként a vállalkozónak...

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.03.23. 00:00:46

Hát azt nem lehet megmondani, mert ugye üzleti titok :) Amúgy meg lehet hogy fellázadna a csóró őr ha megtudná, bár ezzel csak azt érné el, hogy kirúgják, meg a legtöbben pontosan tisztában vannak a dolgokkal...

NRG44 · http://althir.org 2009.07.01. 06:41:50

Mocskos szar oláh cigányokkal csak a baj van.
süti beállítások módosítása