2009.07.17.
16:00

Írta: EdinaEdina

34. A lopós biztonsági őr

 Mai levelünk írója besokallt. Elege lett a vagyonvédelem területén tapasztalható vadnyugati viszonyokból, a bejelentés nélküli foglalkoztatásból, az állandó túlóráztatásból. Elege lett a garantált bérminimumnál jóval alacsonyabb – gyakran csak 380 – 410 forintos – órabérekből. Elege lett a bérek késve történő kifizetéséből, s abból is, hogy a kevéske fizetéséből jogellenesen levonják még a munkaruha árát is. S mivel a Kamarától – ami elvileg arra lenne hivatott, hogy a vagyonőrök érdekeit képviselje – segítségre nem számíthatott, így elhatározta, hogy ezentúl Ő  saját maga fog igazságot szolgáltatni ….. lopni fog ..... a „gazdagoktól” …

A levél leközlése előtt fontosnak tartom megemlíteni, hogy a vagyonőrök túlnyomó többsége nem úgy gondolkodik, mint a levél megírója.

 „Én már nem foglalkozom a Kamarával, az ott tapasztalható mutyizásokkal, összefonódásokkal. A vállalkozók trükközéseibe is belefáradtam. Szólni ellenük értelmetlen,  ezért  inkább egy ideje a munkahelyeimen azt lopok, amit érek. Ezzel nem csak kárpótlóm magamat a munkaadóim által ellopott járandóságaim miatt, hanem megpróbálom elérni azt is, hogy a Megbízó kirúgja a munkaadóimat. Legutóbb a  …ben szolgáltam, közel kétszázezer   forintos cuccot vittem haza. Úgy, hogy a végén nem is rám gyanakodtak. Azt mondták nem figyeltem eléggé a tolvajokra. Az ezt megelőző munkahelyemen  pedig szerszámokat, üzemanyagot, alkatrészeket vittem el, ki tudja milyen értékben. Vegyétek már észre, hogy ezt csak így lehet! Meg kell élnem, fejlődnöm, haladnom kell, mert különben csak nélkülöző „rabszolga” maradok életem végéig. És itt megjegyzem: Nem vagyok lopós!!! A szegényektől, nincstelenektől, átlagos emberektől nem veszek el semmit. „

86 komment

Címkék: bűnözés biztonsági őr vagyonvédelem bolti lopás

A bejegyzés trackback címe:

https://szekuriti.blog.hu/api/trackback/id/tr241248999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.07.17. 16:58:58

Ez komoly. Engem nehezen vinne rá lélek, ráadásul ha elkapják, akkor ugrik a vagyonőri igazolványa jó időre...

halaloszto 2009.07.17. 17:42:47

eszunknel legyunk mar!

a leveliro nem vagyonor, hanem tolvaj. es meg buszke is ra.

hulye elmeletevel ellentetben:
- buncselekmenyt kovet, el, le fogjak csukni elobb-utobb
- a munkaadojat nem fogjak kirugni, az viszont peldat fog vele statualni, amikor rajon
- lejaratja az egesz szakmat, aminek valojaban nem is resze
- kurvara szopatja azokat, akikkel egyutt vagy valtasban van szolgalatban

elobb utobb torott kezzel es orral fog ebredni egy sutet mellekutcaban.

vajk

alert 2009.07.17. 17:44:18

a levélíró egy dolgot nem vett figyelembe: amiket ellop, azokat a munkáltató áfásan megveszi újra meg újra, amit adóra be sem fizet, és ezzel közvetve az adózókat károsítja meg. persze ez kis tétel, de akkoris. az elvrendszer sántít.

Argentina · http://www.buenosaires.hu 2009.07.17. 17:44:29

robin hood... a lopas ettol meg lopas baratom, mindegy kitol veszed el. szegyeld el magad

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.07.17. 18:11:40

Kádár időszakbeli proli suttyó gondolkodás. Gratulálok, tényleg "fejlődsz".

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.07.17. 18:24:19

@halaloszto: Igen, mint a posztból látható, Edina és én is így gondoljuk :)

halaloszto 2009.07.17. 18:33:53

@Biztonsági Őr: Nem vagytok egyszeru helyzetben. Mindenesetre ahogy most ez a thread kinez, inkabb ront mint hasznal.

Milyen szajizzel olvasnatok egy blogot, ahol mondjuk leirja az egyik ruhataros, hogy geci a fonoke, de o a multkor is milyen fasza telot szerzett egy kabatbol? Es a kommentelok leirnak, hogy hat igen, ilyet nem szabad, de annyiban maradna a dolog?

Ha el akarod hitetni, hogy nem vagy resze ennek a simlis bagazsnak amit biztonsagioroknek hivnak, akkor tenni kellene valamit, nem? Mert egyelore csak a szep osszezaras latszik. Egyszerubb lett volna ki sem tenni a posztot.

vajk

kispista2 2009.07.17. 18:34:32

Az ilyen szarháziak akkor is lopnának ha milliókat keresnének.

purpura 2009.07.17. 18:34:59

Kíváncsi lennék, h. ha a posztírónak égne a háza és a tűzoltók nem mennének ki, mert nem elégededtek a bérükkel, mi lenne?
Apám, kár, hogy nem tudlak lecsapni.
Azt tudtam, hogy mindegyikőtök lop, csak ne lennél rá büszke. Nem lehetne feljelentést tenni ellened? Saját bevallásod szerint 200e-t loptál, nem kéne az Indanetnek v. a blog.hu-nak feljelentenie téged? Hiszen bűncselekmény történt.
Ha megtehetném, ennek utánamennék.

nothing.at.all (törölt) 2009.07.17. 18:37:08

hát, a te szüleid is puhatestűek valószínűleg.
meg micsoda rabszolgamunka lehet a biztonságiőrködés.
menj el napszámba egy hétre ugyanenny fizetésért, lehet jobb színben látod a világot utána.
és ezzel nem azt akarom mondani, hogy el kéne tűrnöd mindent, de utálom azokat a bűnözőket, akik megideologizálják a bűnelkövetést.
a plazmatévé, amit elloptál, jelenti a haladást meg a fejlődést az életedben?
növessz inkább gerincet, azt nevezik fejlődésnek.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.07.17. 18:48:35

@halaloszto: igen, kaptunk is emiatt a poszt miatt jópár negatív szavazatot, de egyrészt kellenek ide az olvasói levelek, másrészt meg sajnos ilyen hozzáállás is előfordul

az nem megoldás, ha nem beszélünk róla ..

halaloszto 2009.07.17. 19:00:58

@Biztonsági Őr: Beszelni rola, vagy vedett, anonim feluletet adni egy bunozonek hogy nepszerusitse az elveit (elvtelenseget) az ket kulonbozo dolog.

Szerinted milyen hatast ersz el azzal, hogy bemutatod, hogy nem eleg, hogy a biztonsagi orok lopnak, meg buszkek is ra, es hirdetik is, es a tarsaik meg falaznak nekik, anonim feluletet adnak?

Mit ereznel, ha egy "Teljes anonimitást garantálok!" blogon olvasnad ahogy magyarazza a csavo aki feltorte a kocsidat, hogy meg is erdemli az a barom, minden ovodas tudja hogy taskat kocsiban lathato helyen nem hagyunk?

vajk

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.07.17. 19:07:24

@halaloszto: Az anonimitás alapból adott, a levéltől függetlenül.

halaloszto 2009.07.17. 19:16:30

Jogilag nem, de az atlagember szintjen bunozonek anonimitast biztositani bunpartolas. Aki szerint nem az, annak egy kicsit lejjebb van az erkolcsi szinvonala. Nyilvan nem olyan lent, mint aki lop, de a normalisnal lejjebb.

Ha en azt mondnam Neked, hogy tudom ki torte fel a kocsidat, de nem arulom el, mit tennel?

vajk

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 19:25:43

@purpura: Ne haragudj, de nem én loptam .... :) Sok-sok levelet kapok, s abból tettem most fel egyet.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 19:27:34

@purpura: S elítélem a levél íróját, mert szégyent hoz az őrökre.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 19:29:30

De azért tettem be ezt a levelet, mert létezik ez a jelenség, az ilyen gondolkodásmód .... s ne legyünk álszentek, nem csak a vagyonőrök, hanem más szakmákat végzők között is vannak olyanok, akiknek hasonló a mentalitása, a gondolkodásmódja mint ennek az "őrnek"

mokas_gizi 2009.07.17. 19:30:50

Elítélendő dolog amit az emberke csinált ez így van, de azért a másik oldalt is meglehet nézni:
400-500Ft-os órabérből dolgoznak sokan, de olyat is tudok ahol 350Ft-ot kapnak az emberkék ezért ez sem túl tisztséges...!!!

Főleg ha azt is hozzá tesszük hogy sok helyen 1-2-3 közvetítőn is átmegy a dolog így lesz a 1500-2000Ft-os órabérből 400-500Ft tehát ez ahogy a lopás nem tisztességes dolog úgy ez az egész vagyon őri szakma sem az...

Azért amikor egy ember ott van egy albérletbe az 1-2 gyermekével akkor végül is nem csodálkozom ha neki áll lopni az ember, nem támogatom csak meglehet érteni...!!!

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.07.17. 19:34:49

@mokas_gizi: erről van szó, nem támogatott, de érthető

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 19:35:12

@halaloszto: Szia!:) Tényleg nem tudok semmit a levél írójáról. A Biztonsági Őr nevű beíró meg aztán tényleg semmit se tud, mivel én kaptam a levelet. (van egy vagyonőröknek szóló információs oldalam, s ezért naponta sok levelet kapok az őröktől, ezek legtöbbje névtelen. Ennyi!

halaloszto 2009.07.17. 19:36:01

@EdinaEdina: Eliteled? Ne nevettess mar ki?

Ezt ki irta?
"Mai levelünk írója besokallt. Elege lett a vagyonvédelem területén tapasztalható vadnyugati viszonyokból, a bejelentés nélküli foglalkoztatásból, az állandó túlóráztatásból. Elege lett a garantált bérminimumnál jóval alacsonyabb – gyakran csak 380 – 410 forintos – órabérekből. Elege lett a bérek késve történő kifizetéséből, s abból is, hogy a kevéske fizetéséből jogellenesen levonják még a munkaruha árát is. S mivel a Kamarától – ami elvileg arra lenne hivatott, hogy a vagyonőrök érdekeit képviselje – segítségre nem számíthatott, így elhatározta, hogy ezentúl Ő saját maga fog igazságot szolgáltatni"

Hol van ebben eliteles? GYujtod a magyarazatot, az indokokat, elore mosdatod a szerecsent. Ez nem a level amit kitettel. Ez a sajat velemenyed. Hogy jon a tulora meg az oraber ahhoz, hogy valaki LOP ? A tolvaj biztonsagi or megmagyarazza, hogy azert lop, hogy vegre kirugjak a fonoket, meg hogy a szegenyektol nem. A blogger biztonsagi or meg megmagyarazza, hogy a tulora, meg a kesvefizetes meg a nymnaruha, meg minden igy aztan lopni kell.

Ha elitelned, akkor azt irnad, hogy egy szanalmas kis onjelolt robinhood pocs irt nekunk, aki sajnos biztonsagi orkent dolgozik, remelem mielobb kirugjak es megkapja ami jar neki.

vajk

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 19:36:40

Egyébként tudtam, hogy a levél ki fogja vágni a biztosítékot .... ezért is tettem fel ....

purpura 2009.07.17. 19:37:22

@EdinaEdina: Értelek, akkor ne vedd magadra...
Bocsesz

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 19:37:36

@halaloszto: S folytassad az idézetet .... mert ezt is írom: "A levél leközlése előtt fontosnak tartom megemlíteni, hogy a vagyonőrök túlnyomó többsége nem úgy gondolkodik, mint a levél megírója."

halaloszto 2009.07.17. 19:39:19

Alakul ez, nezzuk meg a masik oldalt is, meg ertheto, meg minden. Szepen minden sztereotipiat beigazoltok a szekuritikrol.

Azert arra kivancsi lennek, hogy ha titeket lopnanak meg, akkor is ertheto lenne-e, meg akkor is meg kellene-e nezni a masik oldalt.

Sot, amikor a boltban dolgoztok biztonsagi orkent, akkor is megnezitek a masik oldalt, meg a minimalbert, meg az alberletet a ket gyerekkel?

megyek is, nem valo ez nekem.

vajk

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.07.17. 19:39:41

@EdinaEdina: kell egy kis flame :) jó a levél, jó kis bemutatkozó poszt, rögtön az Index címlapra került .. ilyenkor mindig ez van itt :)

purpura 2009.07.17. 19:44:09

@mokas_gizi: Mit lehet ezen megérteni????
Én nem értem meg a megélhetési bűnözést. Olyanok védekeznek ezzel, akik vagy politikusok, vagy bűnözők. Ha ellopnám a moliodat, mert nekem nincs és egyébként is panelban lakom 3 gyerekkel, akkor ugye csak rámlegyintesz?
Tudod mit? Akkor lécci hidaljuk át a lopási procedúrát és egyszerűen utald át nekem a megtakarított pénzedet, mert nekem nincs.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 19:45:12

@halaloszto: Azért írtam azt a bevezetőrészt, hogy a nem v.őrök is értsék, hogy mikre utal a levélíró, mikor pl. a vállalkozók trükközéseit említi.

2009.07.17. 19:45:26

"megpróbálom elérni azt is, hogy a Megbízó kirúgja a munkaadóimat"

Abba most ne menjünk bele, h nem illik odaszarni, ahonnan eszünk, de azért a levélíró gondolkodhatna egy kicsit: ha a munkáltatójának nem lesz megbízása, akkor neki sem fog tudni munkát/fizetést adni, és a 410 Ft-os órabér helyett ott fog állni 0 Ft jövedelemmel.

"Úgy, hogy a végén nem is rám gyanakodtak. Azt mondták nem figyeltem eléggé a tolvajokra."
Ez akkor nyilván nagyon jó referenciát fog jelenteni neked a jelenlegi, vagy a következő munkahelyeden. :) Tényleg nem érzed, h magad alatt vágod a fát? :)

purpura 2009.07.17. 19:46:28

@mokas_gizi:e Az, hogy LOP azon mi megérthető?

2009.07.17. 19:48:43

Tényleg, akkor mit tenne a levélíró vagyonőr, ha tetten érne egy tolvajt pl. egy üveg piával, és ő is azzal védekezne, h bocsi, de kevés a fizetésem, és legalább egy áruházlánctól lopok, nem a kisemberektől? Meg különben is, tezsvír, há te sokkal többet lopsz nálam...

purpura 2009.07.17. 19:53:19

@EdinaEdina: Kérlek juttasd el az idézett levelet a rendőrségre, az elérhetőséggel együtt. Ne legyél bűnpártoló. Ez állampolgári kötelességed.

anarchist (törölt) 2009.07.17. 20:15:31

jól teszi amit csinál. akinek nem tetszik az k...be.

lamed 2009.07.17. 20:16:16

@EdinaEdina: "szégyent hoz az őrökre"

Tudod kik hoznak szégyent az őrökre? Azok a mocsok vállakozók, akik a láncban adják egymásnak a "munkát", persze maguk semmiféle valódi munkát nem végeznek, csak a sápot teszik zsebre. A végén meg marad egy szerencsétlen ember, aki kénytelen elvállalni nevetséges bagó fizetésért a melót, sokszor embertelen munkakörülmények között. Mára oda jutottunk, hogy egy betörésnél szinte biztos, hogy az őrség között kell keresni az elkövetőket, mert ilyen körülmények között vagy nem tudnak felvenni tisztességes embert, vagy ha igen, akkor őt is ráviszi előbb-utóbb a kényszer és a mindennapi megaláztatások sora a lopásra. Ha másért nem, akkor bosszúból.

Hát én nem ítélem el a lopásokért. Mondjuk ha lehet, akkor azért inkább a munkaadójától lopjon, ne az ügyféltől.

halaloszto 2009.07.17. 20:18:29

@purpura: nem kotelessege, a jog szerint.

A Te, meg az en etikai normaink szerint a kotelessege.

Az atlag magyar biztonsagi or etikai normai szerint nem kotelessege.

Ezert van az, hogy sem Te, sem en nem fogjuk soha semminket biztonsagi orre bizni. Sem Biztonsági Őrre, sem EdinaEdinara, es a tobbire sem. Es atmegyunk az utcan a masik oldalra ha szembejon egy biztonsagi or az utcan.

vajk

euAgWzgmmtq7K 2009.07.17. 20:27:35

@halaloszto: igazából eddig is tudtam a 19e ftos tanfolyamot végzett, alkesz, tahó bizt. őrökről, hogy gerincük akár egy meztelencsigáé, és egész munkájukat egy közepesen bonyolult robot el tudná végezni, úgyhogy ezen a poston nem múlt semmi.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 20:27:44

@halaloszto: Még 1x leírom: ne legyünk álszentek, nem csak a vagyonőrök, hanem más szakmákat végzők között is - az élet minden területén - vannak olyanok, akiknek hasonló a mentalitása, a gondolkodásmódja mint ennek az "őrnek"

Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2009.07.17. 20:28:55

Felebarátom,

Azért nem fejlődsz - mármint anyagilag, gondolom - mert biztonsági őr vagy. Mert nem tanultál, így neked ez jutott. Nem a szakmád problémáit vered le az ügyfélen, hanem a saját nyomorúságodat. És nem az a gond, hogy büszke vagy rá, hanem az, hogy azért vagy büszke rá, mert az előbbit nem érted, nem tudatosul benned. Nézz szét a volt osztálytársaid között. Ugye milyen rossz, hogy akiket lúzernek tartottál, mert bulizás helyett tanultak, azok most nettó 4-5X annyit keresnek?

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.07.17. 20:31:04

@halaloszto: na ez azért durva beszólás volt .. átmenni az utcán ..

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 20:31:55

@d.hardman: Nem minden őr alkesz, tahó. Nem fogom tagadni, vannak ilyenek is. De főleg a gazd. válság kezdete óta egyre több tanult, diplomás ember is v.őr lesz.

Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2009.07.17. 20:32:07

@EdinaEdina: Na azért álljon már meg a menet! Ezeket az embereket azért alkalmazzuk, hogy a vagyon biztonságáért feleljenek. Lehet, hogy pl Magyarország lakosságának 5 százaléka bűnöző, de ettől még mondjuk pl. a rendőrségen állományában ugyanez a szám egy kicsit sok lenne!

euAgWzgmmtq7K 2009.07.17. 20:34:39

@EdinaEdina: ja, hát gondoltam, h nem nehéz megütni a mércét az előre beikszelt teszttel meg az ilyen dolgokkal :D

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 20:37:36

@d.hardman: Nincsenek beikszelve a tesztek! :) De tény, s ezt nem fogom letagadni, hogy a tanodák vagyonőr-gyárként működnek. Ontják kifelé az őröket. Mindenkit átengednek, mert ez az érdekük .... de ez egy másik történet ... egy másik balhés poszt története lehet ....:)

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 20:39:49

Elítélendő az őr cselekedete. De azon is el kéne gondolkodni, hogy hogy lehetnek olyan vadnyugati viszonyok a vagyonvédelem területén, amilyenek vannak ....

euAgWzgmmtq7K 2009.07.17. 20:41:59

@EdinaEdina: jaja. nem tudnátok valami szakszervezetet alakítani vagy ilyesmi? ahol nem 5 cégen át foglalkoztatnának, meg lenne vmi egységes etikai norma, meg egy minimum szint, hogy ne fogatlan, egyenruhás csövesek inzultáljanak, ha a pénztáros hibájából bejelez a kapu. gondolom, amiatt lenne nehéz az ilyen, h tudomásom szerint a v. őr cégek általában volt rendőrök, stb. érdekeltségi köre, azonkívül ekkora piacon ők így is "szépen megvannak egymás mellett", aki munkát végez, az meg le van szarva.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 20:48:11

@d.hardman: Elvileg a Kamara védené, képviselné az őröket.. De a vezető tisztségviselők azok a cégek vezetői - akik jól látod, javarészt volt rendőrök -.

kispista2 2009.07.17. 20:48:13

Nem kötelező biztonsági őrként dolgoznia, elmehet takarítónak vagy építőipari szakmunkásnak is. Ja, de ott nem lehet munkaidőben aludni. Kereshet más munkát is, menjen etiópiába földművesnek.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 20:51:38

Azért azon is gondolkodjatok el, hogy jelenleg több mint 100.000 vagyonőr van kicsiny hazánkban. S hogy ezeket az embereket a munkaadóik hihetetlenül kihasználják ... mert tényleg általános a be nem jelentés, gyakran még a fizetésüket se kapják meg .... ezek a dolgok azért nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy egyes emberek - mint a levélíró is - ilyen elítélendő módon kezdjenek el cselekedni.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.17. 20:55:10

@EdinaEdina: túl sok vagyonőr van szerintem, ez afféle rejtett munkanélküliség. a plázákban álldogáló 60 éves papik mi a szart tudnának megakadályozni? én tényleg félnék megütni, mert meghal, már ha lopni akarnék valamit, és pl ki akarnék rohanni. én értem, hogy kiszolgáltatottak a vagyonőrök, mint sok mindenki ebben az országban, de ahhoz, hogy erre valaki őrként a saját boltjából kezdjen lopni, ahhoz valahol nagyon meg kell csúszni morálisan. nem igaz, hogy az emberekben nincs igény arra, hogy tiszta tekintettel nézhessenek a tükörbe, és normálisan elvégezzék a munkájukat, normális pénzért. tudom, nem fizetnek eleget. van más munka, lehet tanulni, vagy mint sokan velem együtt, pucolni külföldre.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 21:08:05

@d.hardman: 1., Jól látod, rengeteg a vagyonőr, "túlkínálat" van belőlük. A vagyonőrök képzése nagy üzlet - állami, pályázati pénzek pörögnek ott is. Ezért engednek át a vizsgán minden hül.jét. A cégek vezetőinek is az az érdeke, hogy minél több legyen az őr, hisz annál olcsóbban lehet őket foglalkoztatni. 2., Én is azt szoktam javasolni, hogy tanuljanak, képezzék magukat. Tanuljanak más szakmát is.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.07.17. 21:09:24

@d.hardman: jól mondod hardman, a holnap reggeli posztomat érdemes elolvasnod.. azért az sem megoldás, ha mindenki külföldre megy, igaz az ismerettségi körömből kb 10-ből 3 ezt teszi, vagy tervezi

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 22:57:37

Szerintem nem szabadna általánosítgatni az őrökkel kapcsolatban - sem -. A túlnyomó többségük tisztességesen, becsülettel végzi a munkáját, annak ellenére, hogy gyakran egyáltalán nem lehet biztos abban, hogy a hó végén megkapja-e majd a fizetését.

mokas_gizi 2009.07.17. 23:03:33

@purpura:
Én sem értem meg a megélhetési bűnözést de javaslom hogy ebbe most itt nem menjünk bele mert megélhetési bűnözős csak és kizárólag Roma embereknek lehetséges jelenleg Magyarországon...!!!

mokas_gizi 2009.07.17. 23:06:02

@purpura:
Igen megérthető ha az 1500-2000Ft-os órabérből 400Ft jut el hozzá akkor igen érthető sőt az nem kifejezés mennyire is érthető...de attól még nem kellett volna levélbe eldicsekednie vele...!!!
Tudod az hogy 1-2-3 emberen keresztül megy át egy munka az csak itt van Abszurdisztánba...!!!
De jobbiknak hála azért megfognak itt változni a dolgok nem fog az állam 2-3-4-5x áron az adófizetők pénzéből közbeszerzéseket csinálni...!!!

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 23:18:37

@mokas_gizi: Hát igen van egy al-al-alvállalkozói láncolat, aminek a legvégén a bizti őr van, minden közbeékelődő leveszi a részét, s ezért van az, hogy gyakran az őrnek még a bérét se fizetik ki, v. hogy nincs bejelentve. (ha valaki őrnek megy, akkor szinte esélye sincs, hogy olyan munkahelyet találjon, ahol szabit, fiz. ünnepet kifizetik neki. Hiába beteg, jobb ha táppénzt el is felejti!)

babsz 2009.07.17. 23:25:00

Csak egyszer életedben juss el oda, hogy éveken át tartó álmatlan éjszakákkal, fejtöréssel, a feleséged elégedetlenkedése mellett, a gyerekekkel való nem foglalkozás árán összegrundolsz egy saját céget, ami elkezd jobban menni, úgy, hogy már lassan esetleg nem látod kétségbeejtőnek az unokáid jövőjét sem, tegyél százezer óra munkát a cégbe, teremts munkahelyeket, és utána nézd, ahogy a saját "gyereked" szétlopják az igénytelen, proli gondolkodású "vagyonőreid"!
Ezt kívánom neked.
'fejlődés'... istenem...

mokas_gizi 2009.07.17. 23:34:51

@EdinaEdina:

Szerintem elég jól leírtuk ketten a dolgokat...
Én nem ilyen helyen dolgozom tehát engem nem érint a dolog,de tudom hogy elég rendesen kihasználják ezeket az embereket...

1-2 ember könnyen ítélkezik felettük, de ha olyan helyzetbe lenne mint ők akkor lehet hogy visszább vennének az ilyen emberek az arcukból...!!!

mokas_gizi 2009.07.17. 23:37:54

@pafff:

Ha normálisan megfizetnék az embert és nem 350Ft-ot adnának nekik akkor nem lopnák szét a céget!!!

Ismerősömnek vagyonőr cége van elmesélte hogy mik mennek ott...2-3-4 ember után kapja meg a munkákat első még minimum 1500 kap de van olyan munka ahol a 2500Ft-ból lesz 350-400Ft...
Ezek ellen a dolgok ellen kellene valamit tenni...!!!
Ha azon gondolkoznál hogy te vagy a gyereked egyen-e /Nem egy ilyen ember van úgy hogy dolgozik a nő és a férfi is...!!!/ akkor talán te és a hozzád hasonlók is másképpen látnák a dolgokat...

BKV reszelő 2009.07.17. 23:38:45

@Biztonsági Őr: Undorító féregek vagytok. Mind. Utolsó tolvaj cigányok.

BKV reszelő 2009.07.17. 23:39:51

@mokas_gizi: Hehe ! Ideológizáljuk meg, ki miért lop ! Fasza ! Akkor talán ezeknek a szegény őröknek a közérti megélhetési tolvajokat nem kéne üldözni, hiszen egy helyen lopnak csak az egyik ott felel az áruért, a másik meg nem. Mégis a felelős üldözi a nem felelőst és elkapja...de amikor megy haza, akkor tele a szatyor és nincs blokkja. Cigány tempó.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 23:43:57

@BKV reszelő: Szia! :) Szerintem ne általánosíts! Az őrök többsége tisztességesen végzi a munkáját.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.17. 23:48:08

Ha egy őr azt tapasztalja, hogy őt nap mint nap mindenféle trükkökkel meglopja a munkáltatója - s teszi ezt mindezt szinte következmények nélkül -, akkor sajnos nagyobb az esélye annak, hogy a végén ő is gondol egyet, s ő is felhatalmazva érzi majd magát, hogy pl. lopjon. (Gondolván, ha szabad Jupiternek, akkor miért ne lenne szabad a kisökörnek?)

mokas_gizi 2009.07.17. 23:58:22

@mokas_gizi:

Bár abban is van igazság hogy azért vannak az országban ilyen bérek mert mindig van pár Droid aki elvállalja a munkát ennyiért...
Vidéken vannak olyan cégek akik 40.000- 50.000 Ft-ot keresnek havonta...

Todward 2009.07.18. 00:54:04

Ez durva, de ettől függetlenül: buntetes.blog.hu

Arszák 2009.07.18. 01:33:16

Én nem általánosítok, mert vannak jófejek a bizti őrök között. De azok a majomintelligens buzeráns tahók, akik pl a szórakozóhelyeket biztosítják (részben), na azok sürgősen rohadjanak meg!

mik1024 2009.07.18. 02:45:00

Sajnos Mo-nak nagyon nagy valtozasokom kell atmenni ahhoz, h ilyen dolgok ne forduljanak elo, de tenyleg nagyon sok helyen a munkaltato belekenyszeriti az embert, h lopjon.

Tobb evet dolgoztam a Mo-i vendeglatoipari helyeken es en is loptam nem kevesszer, miert? Mert nem kaptunk fizetest, az egy dolog,h nem jelentenek be vagy csak 20 orara, de meg te fizetsz azert,h ott dolgozzal, a fizud nem mas mint a jatt de ebbol estenkent le kell adnod x%-ot a tulajdonosnak, ami azt jelenti, meg te fizetsz mert ott dolgozol, vagy mashol ahol heti leosztasban kaptuk meg a jattot a tulaj neha lenyulta az egeszet, es hetekig ott voltunk penz nelkul, mikor reklamaltunk mit mondott?- Kerjetek kolcson, nekem is kell a penz, pedig a fizu az a vendegektol kapott jatt volt, szoval akkor ki lop meg kit? Persze neki kellett a 30 millios autora, villaberlesre Budan, meg zsebpenz a baratnonek.

Tenyleg nagyon sok heleyn kizsakmanyoljak az alkalmazottat, lelepni nem akarsz, mert akkor oda penzed.

Ezert en par eve kulfoldre koltoztem, ahol nyugodtan, becsuletsen elek, nem kell ilyen hulyesegek miatt aggodnom, raadasul van fizetett szabi, betegszabadsag, stb. ami sok heleyn MO-n nincs.

BKV reszelő 2009.07.18. 03:11:07

@EdinaEdina: Rád is értettem. A mentalitásodon és a hozzáállásodon. Én ezt meg sem jelentettem volna, hanem a beküldőt elhajtottam volna a rokonaihoz BAZ megyébe.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.18. 04:28:15

@BKV reszelő: Attól, hogy nem közlöm le a levelet, azaz nem beszélünk egy adott jelenségről, az attól még létezik. S szerintem foglalkozni kell vele, hogy hogyan jutnak el emberek az ilyen - azaz a levélben leírt - gondolatokig. Annál is inkább mert nem csak vagyonvédelemben tapasztalható jelenségekről van szó. (pl. lásd a feletted levő hozzászólást)

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.07.18. 05:11:13

Napjainkban az emberek - s nem csak az őrök, hanem mások is - úgy tapasztalják, hogy tisztességes munkával nem képesek előre haladni ill. azt látják, hogy mások - következmények nélkül - a törvények be nem tartásával gazdagszanak meg. S ezek a tapasztalatok lesznek a táptalajai a levélíróéhoz hasonló gondolatok megszületésének.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.18. 05:58:19

@EdinaEdina: akkor lépjünk egy lépéssel hátrébb, és ne azon gondolkozzunk, hogy mit lopunk ki a munkahelyünkről, hanem hogy társadalmi szinten mit kéne tenni, hogy élhetően működjön az ország. persze ez már nagyon messzire vezetne :)

warrant officer 2009.07.18. 07:37:04

Nem veszitek észre, hogy elbeszéltek egymás mellett?

A levélíró valóban egy:
"egy szanalmas kis onjelolt robinhood pocs irt nekunk, aki sajnos biztonsagi orkent dolgozik, remelem mielobb kirugjak es megkapja ami jar neki."

Ezenkívül remélem minden mocskos tolvaj, senkiházi megkapja ami jár neki, mint pl:

Tahó BKV ellenőr, aki paraszt és lökdös
Tolvaj postás, aki lenyúlja a levelem, mert azt hiszi érték van benne
Szemétláda zöldséges, aki csak akkor nem basz át ha 1almát veszek;
Korrupt rendőr aki már várja a csúszópénzt;
Köcsög magánvállalkozó, aki sír a pénzéért, de mindenhol leveszi a sápot, hogy meglegyen a terepjárója,
Az undorító orvos, aki rád se néz ha nincs boríték,
Jaa, meg az államunkat vezető politikusok, akik felháborodnak, ha az állam pénzével el kell számolni.

Remélem valahol beletrafáltam a fröcsögő kommentelők foglalkozásába is és akkor megsértődhetnek az általánosításon.

@d.hardman: @kispista2: @halaloszto:
Ti eddig hány 24/24-es szolgálatot adtatok már? Ami persze tökre megmagyarázható a Munkatörvénykönyvével?
Hányszor jártatok le nap 2-3 km-t, hogy azt a nyomorult ellenőrzőn meglegyen a jel és ne vonják le a fizetésedből?
Hányszor nem kaptatok fizetést 5-én, 10-én 15-se?

Megoldás továbbra is van, de nem itt fogjuk megoldani:
1. Teljes felülvizsgálat , aki nem megfelelő azt eltávolítani. Céget, egyéni vállalkozót, személyt egyaránt. Ha kell büntetőeljárással!
2. Hiány lesz vagyonőrből. -> Béreket meg lehet emelni ->
Követelményt lehet támasztani.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.18. 07:46:05

@warrant officer: nem sok 24/24 szolgálatot adtam. én tanultam, illetve van bizonyos kompetenciám, úgyhogy valszeg egy biztiőr napi fizujának 3-4szeresét keresem egy nap. szarok a 24 órás szolgálatra. nem tehetek más nyomoráról, és nem is érdekel, ez nem indok arra, hogy ok nélkül basztasson, vagy hogy erkölcsi felmentést adjon, hogy a saját boltjából, amit őriznie kéne, onnan lopjon.

warrant officer 2009.07.18. 07:57:26

Nem nem ad felmentést, ahogy a többi felsoroltnál sem ad.
Kérlek, olvasd el mit kellene tudnia egy biztonsági őrnek az OKJ-s képzési rend szerint: www.remek.hu/files/biztorkonf/SZVK343_BIZTONSAGI_OR.pdf

Megelégednél, ha "minden" őr evvel a tudásanyaggal rendelkezne? Ezt mondjuk 2-3 évente számon kérné tőle egy elfogulatlan bizottság?

Én meg.

// Igen valószínűleg (és reméljük) sose leszel biztonsági őr, vagy postás, ellenőr... //

lamed 2009.07.18. 08:15:31

@tff: "ha a munkáltatójának nem lesz megbízása, akkor neki sem fog tudni munkát/fizetést adni,"

Na nem kell ezeket a vállalkozásokat siratni! Semmi baj nem lenne abból, ha megszűnne a 90%-uk. Attól nem lenne kevesebb őriznivaló, hogy megszűnnek az apró cégek. A valódi munkát elvégző őrnek ugyanúgy lenne munkája továbbra is. Sőt! Egyenesen hasznosnak tartanám, ha a mostani több ezer (tízezer?) apró vállalkozás helyét átvenné néhány nagyobb, és a jelenlegi (kényszer)vállalkozók munkavállalóként dolgoznának egy-egy nagy cégnél.

warrant officer 2009.07.18. 08:28:01

@lamed:

Kamara szerint 2009 július 01-el, az országban:

Egyéni vállalkozó 8487 ebből aktív 7239
Társas vállalkozás 3940 ebből aktív 3553

www.szvmszk.hu/files/images/Orszagos/Letszamstatisztika/Letszamstatisztika_2009_julius.pdf

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.18. 08:54:25

Nem kell lesüllyedni a sziintjükre szerintem.

Én is vittem már haza a cégtől ezt-azt, de nem értékes dolgokat, ált. olyanokat amik mentek volna a selejtbe.
Na most ezzel nem hiszem hogy megkárosítottam volna bárkit is.

Viszont az igaz, hogy a munkaadók nagy része jogosult lenne 1 nagy lófaszra a seggébe. Nem csak a biztonsági cégek.

?aztaaa? 2009.07.18. 08:58:54

egyetértek a poszt írójával. Nekem szerencsére jó fizetésem van, bejelentve.
DE, ha holnaptól netto 100.000ft-ot keresnék közel 300órával, háááát bizony én is elkezdenék nyúlni mindent. Persze okosan, mert semmi kedvem bíróságra menni lopásért.
Vegyük már észre: az emberek nagy része nem azért lop, mert plazma tv-t akar venni meg 100.000es telefont. Kell a gyereknek a cipő, nadrág,stb...és elég kiábrándító tud lenni hogy a fizetésedet mindig késve, estleg megcsonkítva kapod meg, a főnököd meg feszít a Q7-be...

?aztaaa? 2009.07.18. 09:17:39

majdnem elfelejtettem: sajnos ebbe a kategóriába esnek a vendéglátósok is. Sok-sok munka, pénz szinte semmi--automatikusan megvágod a vendéget...sajnos. És nem azért mert élvezed, hanem mert nincs más lehetőséged....

rókafarka 2009.07.18. 09:19:16

Soha senki sem lett komolyan megbüntetve mint cég v vállakozó amiért nincs bejelentés,késik a fizetés,nincs pihenőidő biztositva,nincs szabadság,nincs táppénz..........az egy dolog hogy miért dolgozom én is mint vagyonőr de a törvényeket nem mi találtuk ki és akik hozzák azokat nem is érdekli ill benne vannak a buliban ők is.........a sok volt kommunista rendőr,ávos stb a nagy vállalkozók röhögnöm kell de kell 4-5 alvállalkozó meg a többi kamu szerződések stb egyszer kellene egy nagytakaritás a vagyonőrségben de ez sosem fog bekövetkezni sajnos..................ez nem német,holland,svájci társadalom ez a BALKÁN azért mert uniosok vagyunk és se gyurcsány se orbán nem fog ezen változtatni ill aki oda beül az sem............csak ebben a sz...........sz........... országban lehet ezt megcsinálni igaz naoponta valami ilyenbe botlik az ember egy hányadék ez az egész

rókafarka 2009.07.18. 09:25:11

Tudjuk tanulni próbálkozni stb kell....................persze csak nehéz a dolog és addig is kell valami...............és amikor jön a 24*10 =240 óra után 400ftos órabérrel a fizetés és fizetem vonat,busz napi kaja stb akkor ne mesélje senki hogy ez teljesen helyénvaló,rendes,legális dolog...............az egész ország tudja hogy kamu a legtöbb vagyonőr cég, a papirok beosztás stb de senki soha semmit nem tesz ellene és ez igy fog 100 év mulva is rohadni..............vagy max összeomlik csak már látnám.................a minimálbér is nevetséges a maga 72.500 forintjával ennyit kéne a parlamenti diszpintyeknek kapni aztán majd kiderülen hogy jéééé ez kevés eleve 100000 kéne a minimálbérnek lenni de még azzal sem lennénk gazdagok

lamed 2009.07.18. 09:51:40

@warrant officer: Vagyis 12 ezer (ebből 10ezer aktív). Valahol azt olvastam (nem tudom, hogy igaz-e?), hogy Franciao-ban 300 van! Ha igaz, akkor nálunk elég lenne max 50, a 10 ezer helyett. Nekem ne mondja senki, hogy ha Nyugat Európában ez így működőképes, akkor nálunk szükség van ennyi parazita al-al-al vállalkozóra, akik valójában nem végeznek semmilyen tevékenységet azon kívül, hogy lenyúlják a pénzt a valóban dolgozó ember elől.

lamed 2009.07.18. 09:56:15

@elinnen: Hát igen. Tényleg van olyan, hogy nehéz helyzetbe kerül egy vállalkozás, de ezt elég nehéz elfogadni magyarázatként, ha egy 20 millás autóból böffentik ki. Mindenki "emberből van", valahol érthető, ha ilyen helyzetben kevéssé lesz lojális a "munkaadójához", és egyből a bosszúálláson jár az esze.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.18. 13:58:23

@elinnen: és az nem kiábrándító, egy egy helyzetén változtatni képtelen, minden mellébeszélés ellenére gerinctelen felnőtt vagy? ezt tanítod a gyerekednek is?

@warrant officer: nem érdekel, az OKJ szerint mit kéne tudnia, és nem is értem, hogy jön ide. nekem elég lenne, ha nem egy bunkó paraszt lenne a nagyrészük, és nem baszogatnának ok nélkül, persze engem se kell félteni :)

József6813 2009.07.21. 12:23:36

Szexuális zaklatáshoz kapcsolódóan azt kérdezem, hól van, a kamara? Biztos nem kellene gondolkodnia a hölgynek, ha lenne vagyonőröket védő segítő kamaránk.
Egyébként az ominózus impotens köcsög zaklató örüljön, hogy a hölgy törvénytisztelő. Más különben már r4ég baleset érte volna. Kedves Kollegina csak okosan. Ne szégyeld megkeresni a módját, hogy átrendezésre kerüljenek a gondolatai az embernek. Nem is kell nagy dolgokra gondolni.
Kollegák ti se tűrjétek, ha ilyet tapasztaltok
.
süti beállítások módosítása