2010.02.16.
09:19

Írta: Szekuriti Blogger.

99. Re: Vásárlóval verekedett az Auchan biztonsági őre

Ttf belinkelte, meg e-mailben is megkerestek a Tékozló Homár egyik cikke miatt (Vásárlóval verekedett az Auchan biztonsági őre). Hát nézzük!

 

Gyula az NFH-hoz küldte el a következő levelet, miután a kistarcsai Auchanban a biztonsági őr nem hagyta, hogy túrórudit vegyen. Az ipari kémkedéssel is megvádolt, kishíján megfojtott, igencsak tudatos vásároló beszámolója következik. A konfliktus egyébként azon robbant ki, hogy Gyula a kiírt áron, 89 forintért akart megvenni 50 csomag 5-ös pakk epres rudit, mire azt mondták neki, hogy az a tévedésből kint maradt, előző napi ár, és annyiért nem vásárolhat. Gyula kitartott, a vége verekedés és rendőrségi jegyzőkönyv lett.

Érdekes bevezető, súlyos szavak Gabris Eszter tollából. Ipari kémkedés, kis híján megfojtás, verekedés? Hm, atombomba nem volt a történetben?

Feleségemmel tegnap déltájban a kistarcsai Auchan áruházban vásároltam, azaz vásároltam volna, ha hagyták volna ugyanis nem engedték, hogy a kiírt áron megvegyem az általam kiválasztott termékeket, a biztonsági őr kitépte a termékekkel teli szatyrot a kezemből s mivel addig nem akartam elhagyni a pénztárat, amíg az árut ki nem fizethetem, egyszerűen bezárták azt a 40-es pénztárat, ahol az eset történt s a pénztárost átküldték a mellette lévő kasszához, engem pedig a biztonsági őr elküldött onnan, mondván, hogy bezárt kasszánál vásárló nem tartózkodhat.

A kiírt ár az kötelező az eladóra nézve, hiába mondják tegnapinak, a vásárló azon az áron veheti meg. Számomra azonban furcsának tűnik, hogy az őr kitépte volna a kezéből a szatyrot, ráadásul utána még a vásárló miatt a multi be is zárja az egyik pénztárát. Most így kapásból nem is tudnék olyan esetet mondani, amikor bezárják a pénztárat, esetleg akkor, ha a vásárló erősködik, hogy rosszul kapott vissza a pénzéből, ilyenkor segíthet a kassza újraszámolása. Hozzá kell tenni azt is, hogy ezt már jellemzően úgy oldják meg, hogy a kasszára irányított biztonsági kamera képén nézik vissza, hogy 20000-sel, vagy 2000-sel fizetett -e a vásárló.

Megvádoltak ipari kémkedéssel, mivel a nyílt magánterületen az egyik áru - a vásárlók számára már közzétett - áráról fényképfelvételt készítettem a telefonommal,

Igen, kint is van a figyelmeztetés, hogy tilos fénykép-felvételt készíteni. A nyílt magánterület az jól hangzik, nem tudom a vásárló itt mire gondolt, talán arra, hogy olyan magánterület, ahova bárki bemehet? Mert ez nem igaz, az mehet be, aki elfogadja a belépés feltételeit (a bejáratnál ki vannak rakva a szabályok). A belépésével pedig ráutaló magatartást tesz, tehát elfogadja a szabályokat - így nem lehet fényképzeni.

a biztonsági őr úgy megszorított, hogy majdem megfulladtam, ekkor verekedés tört ki, melyet épp a helyszínre érkező kistarcsai rendőrség is dokumentált

Ez most mi? Mi az, hog megszorította az őr? Hátulról átkarolta a mellkasát, a torkát fogta meg a kezével, vagy mi? Mert a legtöbb fogás az önvédelemre egyben fojtás is, így gyorsan lehet hatástalanítani a támadót anélkül, hogy mondjuk fejbe vernénk egy kétkilós rúdelemlámpával, vagy lefújnánk egy köbméter gázzal. Szóval előzmények nélkül azért ne ítéljük el az őrt, mert ha nem ő volt a hibás, akkor a vásárló megköszönheti, hogy a legkíméletesebben, legszakszerűbben hárított. Ha a rendőrség dokumentált, akkor hol a dokumentum? Mert ha nyilvánosan megrágalmazzuk az Auchan-t meg a biztonsági őrt, hogy megvert minket, akkor legalább 90 Ft-ért beszkennelhetnénk egy CopyGuru-ban a rendőrségi jegyzőkönyvet, amelyben TELJESEN RÉSZLETESEN le van írva mindkét fél vallomása.

Akkor nézzünk pár hozzászólást a Homárról, ahol lesz hozzátennivalóm, odaírom:

4TUN3 2010.02.15. 00:51:17

Szerintem Gyula nem fogyasztó, hanem viszonteladó, azaz valószínüleg éjjelnappalit üzemeltetö maszek, aki a hipermarketek akciós újságait kívülröl tudja és a belsös hiénák mellett a másik típusa azoknak a 'vásárlóknak, akik miatt a legjobb ajánlatnak tünö akciós termékekböl soha nem lehet kapni. Két okom van ezt gondolni:

1.: ha ennyi (250) túrórudit saját fogyasztásra venne, akkor akkora kajak állat lenne a sok fehérjétöl, hogy az egész kasszasort romba dönthetné egy körbepörgörúgással és nem tudná egy félalkoholista / féleszü / fél lábbal a sírban lévö bittontági droid így lealázni.

2.: állítása szerint fél év alatt legalább hatszor szólt már a PMBT elírt címe miatt. Azmi azt jelenti, hogy átlag havonta egyszer balhéba fullad a vásárlása az adott helyen. Mégis odajár, még mindig. Ennek nyomós gazdasági oka kell, hogy legyen.

Továbbá valószínünek tartom azt is, hogy más áruházláncok más üzletei is imerik már Gyulát, mint a rossz pénzt. Minnél több hasonló jelenetet rendez, annál nagyobb az esélye, hogy elöbb-utóbb máshol is meggyepálják majd.

egyetértek, szerintem is az "állandóan problémás vásárló" esete lehetett ez is, szóval a beküldött történet erősen sarkított

4TUN3 2010.02.15. 01:15:42

Ja, és a túrórudit nem érdemes lefagyasztani, mert tröttyedt fossá válik kiolvadáskor. Én legalábbis ezt tapasztaltam a sima, töltelék nélküli óriás pöttyössel. El tudom képzelni, hogy az epresból mi lesz: gyümölcsízü túrókrém csokidarabokkal.

Gondolom, mindenki találkozott már olyan vevövel, aki egy adott termékböl irreálisan magas tételt cuccolt a bevkocsiban. Nahát, kérem ezek a legritkább esetben naccsaládosok.

Az elözö lakhelyem egy Interspar/Pennymarket/Lidl háromszögben volt, és mivel nem vagyok egy monogám típus, mindháromban elöfordultam. Sokszor összetalálkoztam a szemben lévö épület földszintjén üzemelö éjjelnappali tulajával, aki ezekböl az üzletekböl szedte össze a saját boltja árukészletének egy részét. Volt olyan, hogy a Penny-s bevkocsit hazáig tolta (három háztömb, mondjuk) és közvetlenül abból töltötte fel a saját boltját, vazze.

renugard 2010.02.15. 05:11:42

1. Gyulának igaza van, mivel nem a kiírt áron adták az árut.
2. Gyulának nincs igaza, mert nem szép dolog másokon élősködni. Kiskeres köcsög.
3. Elképesztőnek tartom, hogy valaki egy áruházban a PMBT címét nézegeti fél éven keresztül és minderről bejelentést tesz a vezetőségnek. Velem ez sohasem fordul elő. VAjon miért?
4. A biztonsági őrös incidens egyszerű fotósopp. NYilvánvalóan erős csúsztatás.
5. Nekem ennek az egésznek olyan szaga van, hogy Gyulát ismerik az áruházban(talán egy elküldött középvezető). Valószínüsítem, hogy szándékos provokációról van szó. Hallgattassék meg a másik fél is!
6. Az epres Túró Rudi fos! A natúr piros pöttyös az igazi és egyetlen!!! uff

 

Bálna_ 2010.02.15. 07:35:40

A sztori sántít.

 

belepofazok 2010.02.15. 07:36:09

Aki 50x5 túrórudit megvesz, az valami tikpikus élelmes kihasználós kisstílű szemét.
A sztori kb. egy szavát sem hiszem el ennél fogva.

 

_Toto_ 2010.02.15. 08:30:06

Vajon minden vásárló verekszik az Auchanban a 89 ft-os rudiért, vagy a történet mesélője a ritka nagy "csakazértismegmutatom" paraszt?
Az típusú kispolgár, aki lapos és jelentéktelen életét azzal próbálja feldobni, hogy főállásban szólgáltatókat akar megnevelni.

nagyon sok ilyen ember van...

 

@nális Coitus 2010.02.15. 08:38:27

Én nem értem, én is ott vásárolok, hetente egyszer ahol ez a tag. Már jó párszor átbaszott az Auchan, pl. 4 sajtos stangliért beütött a pénztáros 1245 Ft-ot. De ilyenkor nem dühöngök, nem keménykedek, elmegyek az ügyfélszolgálati pulthoz, elmondom értelmesen a problémámat és visszaadják kp-ban. Volt olyan termék, amit 1000 Ft-tal magasabb áron számláztak, mint ami ki volt írva. Kislány elment, megnézte és már fizette is vissza a különbözetet.Még egyszer sem zavartak el semmilyen okkal.

 

Igen, Tesco-ban, Auchan-ban velem is számtalanszor megtörtént. A pénztáros sajnos nem tudta átírni az árat, így az ügyfélszolgálati pulthoz mentem. Ott az egyik ÜSZ-os elment, megkereste a téves címkét, levette, majd elkérték a blokkomat. A különbséget minden szó nélkül kifizették.

Spar-nál annyiban módosul a történet, hogy a kisboltjainál nincs ügyfélszolgálat, ott a pénztárnál adják vissza.

Amúgy meg ha értelmesen, normális hangnemben adjuk elő a panaszunkat, a legritkább esetben lesz belőle konfliktus. Tegnap az egyik Tesco Expresszben a biztonsági őr segítőkészen mondta, hogy a kávéautomata az új 200-sal sokat szaraxik, próbáljam inkább 100 Ft-ossal. És még nem is voltam vásárló, csak kávéért mentem be, szóval a beküldő története számomra eléggé gázos ebből a szemszögből is.


Travis_bickle 2010.02.15. 15:32:40

@valakimas:
Jól beszélsz! Az interspar-ban (Szombathelyen) ugyanez működik. Egyszer így vettem 280-ért fél littyós Radebergert. A pénztáros négyszáz valamennyit ütött,aztán szóltam,hogy ácsi. Azt mondta az ügyfélszolgálattal megbeszélhetem, de ő nem tud sztornózni. Az ügyfeles annyit mondott mutassam meg neki a kitett táblát, s miután ő is látta, hogy ilyen olcsón van kinn visszaadta a pénzt. Azt még hozzáfűzte,idézem :"A vevőnek annyiért kell adni az árut, amennyiért a polcon v.pulton ki van rakva. A hibás kiírásért az üzlet felel." Szerintem ez így elég korrekt. Pár hónappal később téliszalámival is előfordult velem egy ugyanilyen eset,és ugyanúgy fizettek. Sőt egyszer 3 liter tejet is visszavettek (egyik bontott!), mert az egyik a 3-ból savanyú volt és nem akartam reszkírozni a többi 2 felbontását. Ennyi....nem is vásárolok nagyon másutt.

zol! 2010.02.15. 16:34:31

a kis MINDENSZABÁLYTBETARTÓ, MINDENBEBELEKÖTŐ kis köcsög. 6szor felhívta rá a figyelmet... no comment.

 

spiderhopper · http://eladokkonyve.freeblog.hu/ 2010.02.16. 01:10:53

1. A pénztárosok csak annyiért tudnak adni egy terméket, amennyiért a gépben van. Ha meg tudnák változtatni az árakat, szarnának a vásárlókra, és egész nap 5 Ft-ért vennének LCD TV-ket.
2. Ezzel szemben a vevőszolgálaton van egy külön sor, ahol a különbözetet fizetik ki azoknak, akiknél ilyen probléma merül fel.
3. A post írója hirtelen nagyon szűkszavúvá válik annál a résznél, amikor sorra kerül a bunyó, pedig állítólag erről szól ez a bejegyzés. A "verekedés tört ki" tán csak nem azt jelenti, hogy megütötte az őrt dühében?
4. A "fojtogatás" egy bevett módszer, amivel sérülés okozása nélkül lehet ártalmatlanná tenni egy támadólag fellépő embert. Kizárt, hogy ez a mozdulat megelőzte a verekedést, legfeljebb így ért véget.

 

Így ír egy hozzáértő, felhívnám a figyelmet a linkre oldalt, tudniillik az Eladók Könyve Blog a linkcsere partnerünk, nagyon sok érdekességet lehet náluk is ovlasni a hiperes vásárlókról.

 

15 komment

Címkék: rendőrség túró rudi verekedés auchan vásárló panasz biztonsági őr

A bejegyzés trackback címe:

https://szekuriti.blog.hu/api/trackback/id/tr751762478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2010.02.16. 10:16:59

Na igen árat nem tudnak átütni hipermarketekben és sokszor előfordul, h tudatosan vagy véletlenül ,de más ár van a vonalkódhoz rendelve, mint ami ki van írva. Nagyobb boltoknál mint Tecsó vagy Auchan ( Madaras Tecsó) simán megesik ,h akár több tucat olyan termék is van ahol köszönőviszonyban sincs kiirt ár a valóssal. Sőt a legolcsóbb sem a legolcsóbb. Viszont nem lehet bizonyítani a tudatós megtévesztést közlik ,h bocs, tegnap még még annyi volt ma volt az áremelés és még nem cserélték ki, vannak árellenőrök, akik ezért dolgoznak stb. A vevőszolgálaton lehet követelni, de tudják jól ,h pár ft-os tételnél sokan inkább hagyják a francba. Sőt észre se veszik ha nem célzottan azért mennek. És a többség nagybevásárlást intéz ilyen helyen, akkor meg az a pár ft különbség nem tűnik fel, egy km hosszú blokkon ki fogja egyenként végignézni. Aki biztosat akar az nézze meg a boltban lévő vonalkód olvasón.

A pénztárnál felesleges üvöltözni, a vevőszolinál lehet ha gond van. Mellesleg olyan is van ,h elárazzák és olcsóbb lesz a termék, sőt a vonalkódot is elárazhatják. De az 99%, h nem jut el a vásáslóig mert belső dolgozó veszi észre, pl. árufeltöltő, aki kiteszi. Azon nyomban meg is nézheti a vonalkód olvasón aztán hívja a haverjait, h vegyétek meg a készletet. A Tesco Titok 2 könyvben volt hasonló eset leírva asszem konkrétan videokamerával 100 ezer ft helyett 10 ezer volt írva, és igen alig néhány óra alatt elvittek kb. 50-60 videókamerát.

Old Man 2010.02.16. 10:35:45

A kommentekből minden kiderül.

Jártam már én is így /1-2 db áruval/, de nem szívóztam, nem mentem a vavőszolgálatra, csendesen dühöngtem, hangosan dörmögtem és "köszönöm, akkor nem is kell!" - otthagytam at érut a francba és ilyenkor mindig megfogadom, hogy na ide se jövök többet.

2010.02.16. 10:59:20

Néhány észrevételt tennék.

Önmagában azt, hogy kiírnak valamit az ajtóra, azért kezeljük óvatosan, mert ilyen alapon kiírhatják azt is, hogy ha bemegyek, akkor hozzájárulok ahhoz, hogy hátulról análba beakasszanak nekem, ami nyilvánvalóan nem lesz igaz.

Olyat, hogy "ipari kémkedés", nem ismer a Btk., nem értem, itt mire gondolnak. A posztoló egy törvénysértést dokumentált képileg, ami hivatalosan elfogadott, nevesített bizonyíték. Ezt, ha máshol nem használja fel, csak a hivatalos szervek előtt bizonyítéknak, teljesen jogosan teszi. Érdekes lenne, ha az üzletben megtámadnak/kirabolnak, én előkapom a mobilomat, hogy rögzítsem az elkövetőt, az őr meg odaugrik, hogy "Stipistop, ez ipari kémkedés, nem fényképezhet!". Ez elég nonszensz lenne.

Fojtás, mint szakszerű testi erő egy vagyonőr esetében? Egyrészt egyértelműen emberi életet veszélyeztető támadás, másrészt érdekes lenne, mi van akkor, ha a vásárló előkap egy kést, megszurkálja az őrt, aztán a bíróság előtt meg arra hivatkozik, hogy az őr fojtogatása hatására került olyan állapotba (agyi vérhiány, oxigénhiány miatti pánik), hogy nem tudta mérlegelni a védekezése súlyát. Egyébként sok ismerősöm végzett vagyonőri tanfolyamot, ütésekről, rúgásokról, lefegyverzésekről, elvezetésekről, rögzítésekről beszéltek, de fojtások oktatásáról egyikük sem. Ezt tényleg tanítják, mint alkalmazandó eszközt?

Valóban, ahhoz, hogy korrekt képet kapjunk, ismerni kéne kicsit pontosabban az ügyet, és a másik fél leírását, jegyzőkönyveket, kamerák felvételét, mert vannak azért hézagos részek.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.02.16. 11:07:57

@tff: Ha ki van írva az ajtóra, és belépek, akkor elfogadom a beakasztást is, szerintem. A fojtás az nem egyenlő a megfojtással. Hm.

Adani 2010.02.16. 11:55:47

A Gyulai Tecsóban volt az, h egy túristát vegzáltak egy 500 ft-os szemceruza miatt, ami elkerülte a figyelmét és a kocsiban maradt. Rendőrt hívtak rá és feljelentették. Később a Tecsó azzal magyarázta, h a táskájába tette a szemceruzát, az áldozat meg állítja, h nem így volt és tudtommal nem is volt vádemelés eddig. A Tecsó meg ha igazt mondott miért nem mutatta meg a kamerák felvételeit? Ha úgy volna ahogy állítják akkor ezzel bizonyítani lehetne és még rágalmazásért is perelhetne.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2010.02.17. 07:18:37

Azért a másik fél - jelenleg a biztonsági őr - verzióját is meg kéne hallgatni. "Csak úgy" nem szoktak embereket fojtogatni ... a bizti őrök se.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2010.02.17. 07:27:01

Egyébként Gyula mit akart 50 csomag 5-ös kiszerelésű epres túrórudival? Az rengeteg. S nem is áll el a végtelenségig.
Mi bizonyos márkájú táblás csokikból szoktunk venni egyszerre 10-15 darabot ha kedvező az áruk, de azok sokáig elállnak - persze csak akkor, ha a férjem jól eldugja, úgy hogy ne találjam meg -.

Adani 2010.02.17. 08:39:09

@EdinaEdina:

Teljesen mindegy mire kellett neki, a hipermarketeknek az a lényege, h mindenből van dögivel, annyit veszel amennyit akarsz ha pedig vmi elfogyott majd lesz megint.

A Tesco Titok-ban volt olyan történet ,h bejött vmi akciós tej és órák múlva a nyitás után már egy se volt, mert volt ,aki kartonszám vitte. De hát ez normális dolog, elfogyott, majd lesz megint. Egy idióta Tecsós osztályvezető pedig békebírót akart játszani és közölte, h fejenként csak 2 dobozt lehet venni. Ez persze elég kevés, mindenki anyázott és morgott, a már bevált markold és vidd módszerrel meg akinek jutott azok elégedettek voltak, és így is úgyis mind elfogyott.

2010.02.17. 15:03:23

@EdinaEdina:

Vendégeket hívott, esetleg továbbértékesíti, mert ő is kereskedő, lefagyasztja... Van egy két életszerű lehetőség. Bár a történet szempontjából szerintem is lényegtelen.

fogyvéd1 2010.02.18. 18:46:31

Ha lett volna pénzem, kifizettem volna az egy csomagra vonatkozó ár többszörösét, hogy aztán visszaadják az árkülönbözetet, de egyrészt nem volt nálam a kiírt ár többszöröse(ezért most én kérjek elnézést?), másrészt már máskor is volt, hogy nem fizették vissza az árkülönbözetet, harmadsorban a Nemzeti Fogyasztóvédő Hatóság álláspontja az ilyen esetről: "Az egyértelműség követelményét sérti pl. a főként szolgáltatóknál több esetben
tapasztalható „-tól – ig” típusú ártájékoztatási forma, vagy a kettős árfeltüntetés, amikor
valamely terméken két – eltérő árat mutató – árcímke is szerepel. Az utóbbi körbe sorolhatók
továbbá azok az esetek is, amelyeknél a terméken, illetve a polccímkén, vagy akciós táblán
feltüntetett ár eltér egymástól. A kereskedő ilyenkor – ez irányú fogyasztói kérés nélkül -
köteles az alacsonyabb árat felszámítani, amennyiben pedig a terméket mégis a magasabb
áron adja el, ezzel igen súlyos jogsértést, a vásárlók megkárosítását valósítja meg."

forrás:www.nfh.hu/data/cms17288/ar_egysegar_08.pdf

fogyvéd1 2010.02.18. 18:50:22

@EdinaEdina: Amint lezárja a rendőrség a nyomozást, közzéteszem a hivatalos véleményt!

fogyvéd1 2010.02.18. 18:53:48

@Szekuriti Blogger: Érdemes elolvasni az adatvédelmi biztos állásfoglalását ez ügyben!

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.02.18. 18:56:21

@fogyvéd1: Az állásfoglalás az csak ajánlás, ha jól tudom, nem kötelez semmire. És ezt mindenhol kihasználják.

2010.02.18. 21:01:25

@Szekuriti Blogger:

Ez nem állásfoglalás, ezt a fogyasztóvédelmi törvény írja elő.

Most is volt egy hasonló történet a Homáron, csak most marhanyelvvel.

Adani 2010.02.19. 08:23:50

@tff:

Biztosan csinálják mint tudatos megtévesztés, de mindig tudnak azzak mentegetőzni ,h most változott és még nem értek oda az árellenőrök ,h cseréljék a cédulát, de persze visszafizetik a vevőszolinál.