2010.05.15.
09:33

Írta: Szekuriti Blogger.

149. Domain regisztrálás ilyen könnyen?

Kicsit hajaz ez az írás a 109. posztomra, az Internetes számla nyitására, ma a domain regisztrálásról, és az azzal összefüggő biztonsági intézkedésekről írnék.

Nos, úgy gondoltam, hogy szükségem lesz a diplomamunkámhoz egy saját domain címre. Anno, amikor regeltem a sajátnevem.hu internetcímet, eléggé macerás volt a dolog. Találkozni kellett a regisztrátor képviselőjével, lefénymásolni a személyit és a lakcímkártáymat, befizetni előre két évnyi díjat, valami 3-4000 forintot.

  • Találtam egy leírást a neten, s ott nagyon ajánlották a GoDaddy-t, úgy döntöttem kipróbálom. Nos, az első percben behoztam az oldalt, regisztráltam egy azonosítót, megadtam a személyes adataimat.
  • Másfél percnél tartottam, amikor a Gmail-es e-mail címemre visszajött a megerősítés, erre kattintva megerősítettem a regisztrálást.
  • Kb. a 2. percben a GoDaddy oldalán kitatláltam a kértnév.info címet, ezt megnézve láttam, hogy szabad, majd rákattintottam a megrendelésre.
  • A 3. percben észrevettem, hogy lehet PayPal számlával fizetni, így előkerestem a PayPal számlámat, amin éppen nem volt pénz.
  • Kb. az 5. percben meglátogattam az egyik weboldalt, ahol fordítgatni szoktam, meg apróbb webes munkákat elvégezni, egy kattintással kikértem 10 dollárt a PayPal számlámra, ahova levonások nélkül azonnal megérkezett az.
  • A 6. percben a GoDaddy oldalán rákattintottam a fizetésre, átléptem a PayPal bankoldalára, megerősítettem a lehívást, visszairányított az automata folyamat a GoDaddy oldalára, ahol megköszönték a vásárlást.
  • A 10. percben jött az e-mail, hogy gratulálnak, a kértnév.info az enyém, belépve a domain.com-ra leellenőriztem.
  • Ezután fél perc alatt regisztráltam ingyen tárhelyet egy másik külöfldi szolgáltatónál, egyben feltöltöttem és kicsomagoltam a Joomla nevű keretrendszert, melyet feltelepítve egy kész weboldal várt a tárhelyemen, a legnagyobb problémám az volt, hogy kék legyen a menü, vagy piros, illetve hogy feltöltsem a képeket, szövegeket, videókat.
  • Kb. a 15-20. percben a GoDaddy-nél beállítottam, hogy a kértnév.info-t beírva automatikusan a másik ingyen webhelyen feltelepített oldalra ugorjon a látogató.

Még mielőtt megnéznénk a biztonsági vetületeit a történetnek, álljon itt a magyar változat az előbbi folyamatra.

  • pár nappal a sajátnevem.hu lejárta előtt felkerestem az egyik legnagyobb magyar domain regisztrátor oldalát, hogy meghosszabbítsam
  • kb. 10 perc után találtam meg azt, ami nekem kellett, köszönhetően a csilli-villi, ám használhatatlan oldaluknak
  • beírtam az adatokat, erre kiírták, hogy utaljak ide és ide kb. 2000 Ft-ot
  • mivel a magyar bankszámlákat kb. csak fizetésre használom, így a netbankos rendszer kódja valahol elkallódott -> be kellett volna mennem egy bankfiókba
  • lustaság, feledékenység és más dolgok miatt lejárt a sajátnevem.hu érvényessége
  • ezután felhívott a magyar cégtől valaki, lebaszott, hogy nem utaltam a pénzt, és közölte, hogy mivel lejárt a domain már, így csak újra lehet regisztrálni, meghosszabbítani nem, ez drágább, úgyhogy még aznap menjek bankba, és a megemelt díjat utaljam át nekik
  • ezután persze annyira sem érdekelt a cég, mint eddig, ráadásul ha újra akartam volna regisztráltatni a sajátnevem.hu címet, akkor tutira más céghez mentem volna
  • pár nappal később ismét felhívtak a cégtől, újra lebasztak, és elmondták, hogy a többit már az ügyvédjük intézi -> na itt kértem meg a srácot, hogy hagyja abba, vagy megy az egész szánalmas cégük a Tékozló Homárra

Oké, akkor látjuk az amerikai vs. magyar vállalati kultúra, ügyintézés és ügyfélszolgálat között különbségeket. Azonban a biztonsági problémákkal, szabályokkal, előírásokkal is így van ez? A következőkben pontokba szedve állítom szembe a két rendszert. Egyszerűsítek, .INFO domaint vizsgálok, átlagos magyar regisztrátorokkal szembeállítva a GoDaddy.com-ot.

 

1. Ár, a pénz mozgásának útja, a pénz elvesztésének valószínűsége

GoDaddy: 0,89$ az első évre, a második évtől 10$/év. A kezelési költség 0,18$, szóval az egész egy éves regsiztráció 1,07$-ba került. A pénz mozgása végig biztonságos csatornákon történik. PayPal, bankkártya (vagy csekk, amit mi nem használunk). A pénz elvesztésének kicsit a valószínűsége, tekintve a GoDaddy az egyik legtöbb, ha nem a legtöbb számú domaint kezelő cég világszerte.

Magyarország: az ajánlatokat olyan 3000 Ft+ÁFA=3750 Ft/év-től láttam, volt egy oldal, ahol akciósan, 500 Ft-ért lehetett volna rendelni 2007(!!) nyaráig.. a fizetési lehetőség átutalás, mely után legkorábban 24 órával intéződik a domain regisztráció. A pénz elveszítésének kockázata itt is kicsi, akkor, ha ismertebb magyar regisztrátort keresünk.

2. Személyes adatok védelme, kért adatok mennyisége

GoDaddy: lakcím, telefonszám, név, az adatok valódiságát nem ellenőrzi senki, az adatokat 7$ összegért elrejtik, ilyenkor a regisztrálást kérő személy vagy cég neve nem kérhető le.

Magyarország: lakcím, telefonszám, név, személyigazolvány/személyazonosító száma, az adatokat csak kevés helyen lehet elrejtetni, titkos regisztrációt végezni. Az adatok valódiságát cégtől függően ellenőrzik.

 

Amint ebből a két pontból is látszik, az amerikai/külföldi domain regisztráció ugyanannyira biztonságos, mintha egy magyar céget választottunk volna. Más a helyzet, ha .hu domain nevet választanánk, ilyen esetben esetleg egy kicsit nehezebben lehet külföldi regisztrátort találni, azonban a példánkban is említett .info végződés szerintem így a legkényelmesebb, kellett hozzá pár kattintás, és úgy kb. 200 Ft egy online számlán, vagy bankkártyán.


(egy e-mailben jelezzük, ha új poszt jelenik meg, ide kattintva lehet bővebben olvasni a feliratkozás menetéről)

Szólj hozzá!

Címkék: domain regisztráció godaddy

A bejegyzés trackback címe:

https://szekuriti.blog.hu/api/trackback/id/tr882004536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása