Ttf belinkelte, meg e-mailben is megkerestek a Tékozló Homár egyik cikke miatt (Vásárlóval verekedett az Auchan biztonsági őre). Hát nézzük!
Gyula az NFH-hoz küldte el a következő levelet, miután a kistarcsai Auchanban a biztonsági őr nem hagyta, hogy túrórudit vegyen. Az ipari kémkedéssel is megvádolt, kishíján megfojtott, igencsak tudatos vásároló beszámolója következik. A konfliktus egyébként azon robbant ki, hogy Gyula a kiírt áron, 89 forintért akart megvenni 50 csomag 5-ös pakk epres rudit, mire azt mondták neki, hogy az a tévedésből kint maradt, előző napi ár, és annyiért nem vásárolhat. Gyula kitartott, a vége verekedés és rendőrségi jegyzőkönyv lett.
Érdekes bevezető, súlyos szavak Gabris Eszter tollából. Ipari kémkedés, kis híján megfojtás, verekedés? Hm, atombomba nem volt a történetben?
Feleségemmel tegnap déltájban a kistarcsai Auchan áruházban vásároltam, azaz vásároltam volna, ha hagyták volna ugyanis nem engedték, hogy a kiírt áron megvegyem az általam kiválasztott termékeket, a biztonsági őr kitépte a termékekkel teli szatyrot a kezemből s mivel addig nem akartam elhagyni a pénztárat, amíg az árut ki nem fizethetem, egyszerűen bezárták azt a 40-es pénztárat, ahol az eset történt s a pénztárost átküldték a mellette lévő kasszához, engem pedig a biztonsági őr elküldött onnan, mondván, hogy bezárt kasszánál vásárló nem tartózkodhat.
A kiírt ár az kötelező az eladóra nézve, hiába mondják tegnapinak, a vásárló azon az áron veheti meg. Számomra azonban furcsának tűnik, hogy az őr kitépte volna a kezéből a szatyrot, ráadásul utána még a vásárló miatt a multi be is zárja az egyik pénztárát. Most így kapásból nem is tudnék olyan esetet mondani, amikor bezárják a pénztárat, esetleg akkor, ha a vásárló erősködik, hogy rosszul kapott vissza a pénzéből, ilyenkor segíthet a kassza újraszámolása. Hozzá kell tenni azt is, hogy ezt már jellemzően úgy oldják meg, hogy a kasszára irányított biztonsági kamera képén nézik vissza, hogy 20000-sel, vagy 2000-sel fizetett -e a vásárló.
Megvádoltak ipari kémkedéssel, mivel a nyílt magánterületen az egyik áru - a vásárlók számára már közzétett - áráról fényképfelvételt készítettem a telefonommal,
Igen, kint is van a figyelmeztetés, hogy tilos fénykép-felvételt készíteni. A nyílt magánterület az jól hangzik, nem tudom a vásárló itt mire gondolt, talán arra, hogy olyan magánterület, ahova bárki bemehet? Mert ez nem igaz, az mehet be, aki elfogadja a belépés feltételeit (a bejáratnál ki vannak rakva a szabályok). A belépésével pedig ráutaló magatartást tesz, tehát elfogadja a szabályokat - így nem lehet fényképzeni.
a biztonsági őr úgy megszorított, hogy majdem megfulladtam, ekkor verekedés tört ki, melyet épp a helyszínre érkező kistarcsai rendőrség is dokumentált
Ez most mi? Mi az, hog megszorította az őr? Hátulról átkarolta a mellkasát, a torkát fogta meg a kezével, vagy mi? Mert a legtöbb fogás az önvédelemre egyben fojtás is, így gyorsan lehet hatástalanítani a támadót anélkül, hogy mondjuk fejbe vernénk egy kétkilós rúdelemlámpával, vagy lefújnánk egy köbméter gázzal. Szóval előzmények nélkül azért ne ítéljük el az őrt, mert ha nem ő volt a hibás, akkor a vásárló megköszönheti, hogy a legkíméletesebben, legszakszerűbben hárított. Ha a rendőrség dokumentált, akkor hol a dokumentum? Mert ha nyilvánosan megrágalmazzuk az Auchan-t meg a biztonsági őrt, hogy megvert minket, akkor legalább 90 Ft-ért beszkennelhetnénk egy CopyGuru-ban a rendőrségi jegyzőkönyvet, amelyben TELJESEN RÉSZLETESEN le van írva mindkét fél vallomása.
Akkor nézzünk pár hozzászólást a Homárról, ahol lesz hozzátennivalóm, odaírom:
Szerintem Gyula nem fogyasztó, hanem viszonteladó, azaz valószínüleg éjjelnappalit üzemeltetö maszek, aki a hipermarketek akciós újságait kívülröl tudja és a belsös hiénák mellett a másik típusa azoknak a 'vásárlóknak, akik miatt a legjobb ajánlatnak tünö akciós termékekböl soha nem lehet kapni. Két okom van ezt gondolni:
1.: ha ennyi (250) túrórudit saját fogyasztásra venne, akkor akkora kajak állat lenne a sok fehérjétöl, hogy az egész kasszasort romba dönthetné egy körbepörgörúgással és nem tudná egy félalkoholista / féleszü / fél lábbal a sírban lévö bittontági droid így lealázni.
2.: állítása szerint fél év alatt legalább hatszor szólt már a PMBT elírt címe miatt. Azmi azt jelenti, hogy átlag havonta egyszer balhéba fullad a vásárlása az adott helyen. Mégis odajár, még mindig. Ennek nyomós gazdasági oka kell, hogy legyen.
Továbbá valószínünek tartom azt is, hogy más áruházláncok más üzletei is imerik már Gyulát, mint a rossz pénzt. Minnél több hasonló jelenetet rendez, annál nagyobb az esélye, hogy elöbb-utóbb máshol is meggyepálják majd.
egyetértek, szerintem is az "állandóan problémás vásárló" esete lehetett ez is, szóval a beküldött történet erősen sarkított
Ja, és a túrórudit nem érdemes lefagyasztani, mert tröttyedt fossá válik kiolvadáskor. Én legalábbis ezt tapasztaltam a sima, töltelék nélküli óriás pöttyössel. El tudom képzelni, hogy az epresból mi lesz: gyümölcsízü túrókrém csokidarabokkal.
Gondolom, mindenki találkozott már olyan vevövel, aki egy adott termékböl irreálisan magas tételt cuccolt a bevkocsiban. Nahát, kérem ezek a legritkább esetben naccsaládosok.
Az elözö lakhelyem egy Interspar/Pennymarket/Lidl háromszögben volt, és mivel nem vagyok egy monogám típus, mindháromban elöfordultam. Sokszor összetalálkoztam a szemben lévö épület földszintjén üzemelö éjjelnappali tulajával, aki ezekböl az üzletekböl szedte össze a saját boltja árukészletének egy részét. Volt olyan, hogy a Penny-s bevkocsit hazáig tolta (három háztömb, mondjuk) és közvetlenül abból töltötte fel a saját boltját, vazze.
1. Gyulának igaza van, mivel nem a kiírt áron adták az árut.
2. Gyulának nincs igaza, mert nem szép dolog másokon élősködni. Kiskeres köcsög.
3. Elképesztőnek tartom, hogy valaki egy áruházban a PMBT címét nézegeti fél éven keresztül és minderről bejelentést tesz a vezetőségnek. Velem ez sohasem fordul elő. VAjon miért?
4. A biztonsági őrös incidens egyszerű fotósopp. NYilvánvalóan erős csúsztatás.
5. Nekem ennek az egésznek olyan szaga van, hogy Gyulát ismerik az áruházban(talán egy elküldött középvezető). Valószínüsítem, hogy szándékos provokációról van szó. Hallgattassék meg a másik fél is!
6. Az epres Túró Rudi fos! A natúr piros pöttyös az igazi és egyetlen!!! uff
A sztori sántít.
belepofazok 2010.02.15. 07:36:09
Aki 50x5 túrórudit megvesz, az valami tikpikus élelmes kihasználós kisstílű szemét.
A sztori kb. egy szavát sem hiszem el ennél fogva.
Vajon minden vásárló verekszik az Auchanban a 89 ft-os rudiért, vagy a történet mesélője a ritka nagy "csakazértismegmutatom" paraszt?
Az típusú kispolgár, aki lapos és jelentéktelen életét azzal próbálja feldobni, hogy főállásban szólgáltatókat akar megnevelni.
nagyon sok ilyen ember van...
@nális Coitus 2010.02.15. 08:38:27
Én nem értem, én is ott vásárolok, hetente egyszer ahol ez a tag. Már jó párszor átbaszott az Auchan, pl. 4 sajtos stangliért beütött a pénztáros 1245 Ft-ot. De ilyenkor nem dühöngök, nem keménykedek, elmegyek az ügyfélszolgálati pulthoz, elmondom értelmesen a problémámat és visszaadják kp-ban. Volt olyan termék, amit 1000 Ft-tal magasabb áron számláztak, mint ami ki volt írva. Kislány elment, megnézte és már fizette is vissza a különbözetet.Még egyszer sem zavartak el semmilyen okkal.
Igen, Tesco-ban, Auchan-ban velem is számtalanszor megtörtént. A pénztáros sajnos nem tudta átírni az árat, így az ügyfélszolgálati pulthoz mentem. Ott az egyik ÜSZ-os elment, megkereste a téves címkét, levette, majd elkérték a blokkomat. A különbséget minden szó nélkül kifizették.
Spar-nál annyiban módosul a történet, hogy a kisboltjainál nincs ügyfélszolgálat, ott a pénztárnál adják vissza.
Amúgy meg ha értelmesen, normális hangnemben adjuk elő a panaszunkat, a legritkább esetben lesz belőle konfliktus. Tegnap az egyik Tesco Expresszben a biztonsági őr segítőkészen mondta, hogy a kávéautomata az új 200-sal sokat szaraxik, próbáljam inkább 100 Ft-ossal. És még nem is voltam vásárló, csak kávéért mentem be, szóval a beküldő története számomra eléggé gázos ebből a szemszögből is.
Travis_bickle 2010.02.15. 15:32:40
@valakimas:
Jól beszélsz! Az interspar-ban (Szombathelyen) ugyanez működik. Egyszer így vettem 280-ért fél littyós Radebergert. A pénztáros négyszáz valamennyit ütött,aztán szóltam,hogy ácsi. Azt mondta az ügyfélszolgálattal megbeszélhetem, de ő nem tud sztornózni. Az ügyfeles annyit mondott mutassam meg neki a kitett táblát, s miután ő is látta, hogy ilyen olcsón van kinn visszaadta a pénzt. Azt még hozzáfűzte,idézem :"A vevőnek annyiért kell adni az árut, amennyiért a polcon v.pulton ki van rakva. A hibás kiírásért az üzlet felel." Szerintem ez így elég korrekt. Pár hónappal később téliszalámival is előfordult velem egy ugyanilyen eset,és ugyanúgy fizettek. Sőt egyszer 3 liter tejet is visszavettek (egyik bontott!), mert az egyik a 3-ból savanyú volt és nem akartam reszkírozni a többi 2 felbontását. Ennyi....nem is vásárolok nagyon másutt.
a kis MINDENSZABÁLYTBETARTÓ, MINDENBEBELEKÖTŐ kis köcsög. 6szor felhívta rá a figyelmet... no comment.
spiderhopper · http://eladokkonyve.freeblog.hu/ 2010.02.16. 01:10:53
1. A pénztárosok csak annyiért tudnak adni egy terméket, amennyiért a gépben van. Ha meg tudnák változtatni az árakat, szarnának a vásárlókra, és egész nap 5 Ft-ért vennének LCD TV-ket.
2. Ezzel szemben a vevőszolgálaton van egy külön sor, ahol a különbözetet fizetik ki azoknak, akiknél ilyen probléma merül fel.
3. A post írója hirtelen nagyon szűkszavúvá válik annál a résznél, amikor sorra kerül a bunyó, pedig állítólag erről szól ez a bejegyzés. A "verekedés tört ki" tán csak nem azt jelenti, hogy megütötte az őrt dühében?
4. A "fojtogatás" egy bevett módszer, amivel sérülés okozása nélkül lehet ártalmatlanná tenni egy támadólag fellépő embert. Kizárt, hogy ez a mozdulat megelőzte a verekedést, legfeljebb így ért véget.
Így ír egy hozzáértő, felhívnám a figyelmet a linkre oldalt, tudniillik az Eladók Könyve Blog a linkcsere partnerünk, nagyon sok érdekességet lehet náluk is ovlasni a hiperes vásárlókról.