2009.08.10.
10:05

Írta: Szekuriti Blogger.

54. Nem engedék be a tűzoltókat a megemlékezésre

Ugye 2006. augusztusában meghalt három tűzoltó a BME pincájáben található lőtéren. Erről már volt nálam is pár napja poszt.

A hétvégén a tűzoltók meg szerettek volna emlékezni az elhunytakról, de a BME biztonsági őrei megakadályozták ezt. Idézet a cikkből:

Nem engedték be a tűzoltókat a Műegyetem épületébe, amikor meg akarták koszorúzni az egyetem pincéjében három éve meghalt társaik emléktábláját. A biztonsági őrök a hétvégére hivatkoztak.

...

A Független Hírügynökség szerint a Tűzoltó Motoros Klub, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete és a Goj Motorosok szerettek volna megemlékezni a helyszínen, összesen mintegy 200-250 ember. Hócza György, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének szervezeti ügyvivője a hírügynökségnek azt mondta, már pénteken jelezték ugyan nekik, hogy a hétvége miatt várhatóan szombaton nem engedik be őket az épületbe, ennek ellenére megpróbáltak bejutni. Hócza szerint csak néhányan mentek volna be koszorúval, ezért felháborítónak tartja, hogy nem emlékezhettek meg méltóképpen a halottakról.

Most lehet felháborodni, de nyílván itt nem az őrök a hibásak. Egyrészt engedélyt kellett volna kérni a BME-től a belépésre, akkor nem lett volna gond. Másrészt, ha az őröknek az van utasításba adva, hogy hétvégén senki, vagy semmilyen külsős nem léphet az épületbe, akkor be kell tartaniuk. Igen, lehet kivételt tenni, csak ezért garantált a kirúgás. Szopás, mi?

Az meg ráadásul csak hab a tortán, hogy a gyászoló tömeg nyílván jogosan háborodott fel, lehet, hogy még anyáztak is, de éppen az ilyen esetek azok, amikor egyik fél sem tehet semmit a szabályok ellen.

Talán hasonló eset, amikor augusztus 20-án páran meghaltak az óriási vihar miatt. Következő évben egy Duna parti irodaházban voltam szolgálatban ugyenezen napon, előtte a biztonsági főnök írásos utasítást adott, hogy mik a teendők hasonló katasztrófa esetén. Pontosan le volt írva, hogy be lehet engedni az embereket, de csak ettől és ettől a ponttól, eddig és eddig a pontig tartózkodhatnak, mit tehetnek, mit nem tehetnek, stb.

Nos, az előtte lévő évben nem volt még ilyen leírás, akkor az őrök beengedték a szétázott embereket az aulába, amit a biztonsági főnök nyugtázott később. Jó fej volt, mert gyakorlatilag a biztonsági őrök megszegték a szabályzatot, amiért kirúgás járt volna. És ott még emberélet sem volt veszélyben, vagy ha mégis, az alvállalkozó úgyis egy esetleges akaratos biztonsági főnöknek adott volna igazat ilyen esetben..

12 komment

Címkék: bme megemlékezés

A bejegyzés trackback címe:

https://szekuriti.blog.hu/api/trackback/id/tr711299826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.08.10. 13:25:58

A megemlékezés szervezőinek engedélyt kellett volna kérniük az intézmény vezetőjétől a koszorúzáshoz. Egyedül az ő hibájuk a kialakult helyzet. Már egy jó ideje szervezték ezt a megemlékezést, s pont ezt felejtették el engedélyeztetni.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.08.10. 13:30:41

Ráadásul valakik még jelezték is nekik, hogy szombaton nem lehet bemenni .... de ők csak azért is megpróbálták .... Erre most mit lehet mondani? Egyébként ez a megemlékezés most szegény halottakról szólt - volna - v. a megemlékezőkről? Nekem inkább az jön le, hogy az utóbbiakról.

Hang Ember 2009.08.10. 13:48:37

@EdinaEdina: Egyetértek! Nálunk is úgy működik a dolog, hogy a "rendes üzemi időn" túli belépéseket egyeztetni kell a biztonsági vezetővel és az igazgatóval, beléptetni csak az általuk készített vagy leigazolt ELŐZETESEN kiadott ÍRÁSBELI engedély alapján lehet.

Marcellusca 2009.08.11. 08:55:16

Nem értem, hogy mi a probléma.
A V'bőrön Lacaca megadta a választ: "Amikor elindult a menet már lehetett tudni, hogy nem adtak engedélyt a belépésre. Ettől függetlenül a tűzoltók azt remélték, hogy legalább 2-3 embert beengednek a koszorúzni."
Van ilyen. Belépési engedéllyel nem rendelkezik, azaz viszonlátás!
A legkönnyebb a munkájukat végző biztonsági őrökön elverni a port, és nem az egyetem vezetését "felelősségre vonni".

Marcellusca 2009.08.11. 08:56:06

Nem értem, hogy mi a probléma.
A V'bőrön Lacaca megadta a választ: "Amikor elindult a menet már lehetett tudni, hogy nem adtak engedélyt a belépésre. Ettől függetlenül a tűzoltók azt remélték, hogy legalább 2-3 embert beengednek a koszorúzni."
Van ilyen. Belépési engedéllyel nem rendelkezik, azaz viszonlátás!
A legkönnyebb a munkájukat végző biztonsági őrökön elverni a port, és nem az egyetem vezetését "felelősségre vonni".

Yeto 2009.08.12. 11:13:47

Goj Motorosok hogy jönnek a képbe? Tag volt valamelyik elhunyt, épp ráértek, belefér a profiljukba hogy hősi halottakról való megemlékezéseken forgolódjanak...?

warrant officer 2009.08.12. 19:58:32

A lényeg elhangzott többször is, mármint a szabálykövetésről.
Ha valaki mégis úgy gondolná, hogy a biztonsági őrök ilyenek-olyanok voltak, gyorsan felvázolom mire asszociáltam.

augusztus 16-i hírek:
Noha a
"A rendőrség megtiltotta a Rudolf Hessre emlékező neonáci felvonulást Budapesten",
"Ettől függetlenül a (felvonulók) azt remélték, hogy legalább 2-3 embert beengednek ...".
Erre a rebiszesek elvitték azt a 2-3 embert.
Köbö ennyi.

2009.08.12. 23:25:40

Az egyik oldal véleményét már elmondtátok, de:
- Hol voltak a BME-s biztonsági őrök, amikor kitört a tűz az épületben? Ja, hogy valószínűleg elsőként rohantak el onnan, mivel nekik nem kötelességük a veszélyt vállalni munkavégzésük során, csak a tűzoltóknak?
- hol voltak a BME-s biztonsági őrök, amikor rendszeresen automata fegyverekkel lőttek a gyakorlók közeli célpontra a BME-területén? Ez okozta ugyanis közvetlenül a tüzet, amelyben a 3 tűzoltó meghalt...

"Másrészt, ha az őröknek az van utasításba adva, hogy hétvégén senki, vagy semmilyen külsős nem léphet az épületbe, akkor be kell tartaniuk."
Példa. Egy járókelőt öten kergetnek az utcán, be akar menekülni előlök, történetesen a BME-be. Az őrök a túlerő miatt segíteni nem tudnak, be nem engedhetik. Ott fogják agyonrugdosni az illetőt az ajtó előtt, az őrök meg ezt végignézik, mert "röndnek muszáj lönni"?

Egy asszertív megoldása a szóban forgó ügynek: a szolgálatban lévő őr mobilon felhívja a felettesét, hogy mi a helyzet, kéri, hagy engedjen be néhány embert a megemlékezésre, akiket oda-vissza kísérnének. Nem hiszem, h a szolivezető nemet mondott volna.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.08.13. 08:32:05

@tff: 1., Szerintem gyalázatos volt a Homár cikke. Én írtam is a Homárnak egy levelet e témában. Egy csomó konkrét adatot, ami alapján beazonosítható az őr - mh. neve, címe, bizt.cég neve, szolg. ideje leközöltek az írásban -. Még ha büdös is volt esetleg az az ember, akkor is, hogy lehet így bealázni - "bűzös borz" stb .... - ? S ha betegség miatt van szaga? S ha esetleg nem is büdös? 2., Gondoljatok csak bele, hogy esetleg holnap rólatok fog írni valaki hasonló stílusban, s durva jelzőkkel illetve , pl. hájpacni, elálló fülű, zsíros hajú, izomagyú stb ... S a ti személyetek is jól beazonosítható lesz....

warrant officer 2009.08.16. 10:35:54

@tff: Igazad van Csak most nem ezek a kérdések voltak soron.

Amúgy volt szerencsém látni a BME lőterét. :-( A BME épület komplexuma is hatalmas és az a lőtér nagyon el van dugva.
Ott még atomot is lehetne robbantani anélkül hogy bárki észrevenné.
A másik, hogy a biztonsági őrnek annyi köze van a lőtérhez és a lőtéren folyó eseményekhez, mint tyúknak a kibernetikához.

Aztán le vagyon írva, hogy a "felettesek" már pénteken jelezték, hogy nem mehetnek be szombaton.

Értem én, hogy dühítő, ha valaki hülyesége miatt ilyenek történnek, de ne vagdalkozzunk már összevissza.

Kmg42 2009.08.25. 03:26:40

Ez egy elb@sz.tt és bürokratikus ország. Én elhiszem hogy az őrök meg a szabály és a szabály no meg az engedélyek meg a papír meg az anyám kínja de ez akkor sem normális.

Én TV-s vagyok és amikor elküldenek vágóképezni egy-egy helyre lépten nyomon oda jön hozzám valami szerencsétlen és az engedélyt követeli. Könyörgöm miféle engedélyt? Forgatásit? Ja ja van olyan, a Parlament esetébe még megértem de egy nyomorul vasútállomás vagy Bolt esetében semmi értelme. Ja hogy ezt látták a filmekben... Valamikor fél órákat kell keresgélni az illetékest aki 2 mp alatt rábólint. Én mondom, nincs értelme az ilyeneknek.

Járok én Ausztriába is forgatni. Hasonló szituációban még soha semmi gond nem volt. Vagy le se szartak vagy megkérdezték hogy tudnak e segíteni a munka gyorsítása érdekében.

Csak itt van ez a gyöpösödött, rugalmatlan és túl bürokratizált maszlag. Ez a BME-s szituáció is jól mutatja ezt. Normális országba az őr beengedi azt a pár megemlékezőt és még csak meg sem fordulna a fejében hogy baja lehetne belőle. Persze telefonon gyorsan rákérdez és engedik.

Azért itt a BME-s fejes aki nem engedélyezte a megemlékezést az is megérdemelne egy jó nagy faszkorbácsot.

Nagyon sok ember nem tudja hogy hol a helye és túl fontosnak hiszi magát ezt meg csak a szerencsétlen engedélyekkel meg papírokkal tudja igazolni. Ezért is ragaszkodnak hozzá. :-/
süti beállítások módosítása