2010.10.06.
20:49

Írta: Szekuriti Blogger

174. Na akkor howto

Egy új olvasó, Árpád levele következik (ő is megkapja a sorsolásra ezért járó 30 pontot):

Tisztelt Szekuriti Blogger!

Először is szeretném tetszésemet kifejezni a blogodat illetően! A hétvégén találtam rá, két nap alatt be is pótoltam az egy éves lemaradást. :)
Friss vagyonőrként sok mindent tanultam az írásaidból már eddig is úgy, hogy még a szakmában nem is dolgoztam...

Történettel ugyan nem tudok szolgálni, de lenne két kérdésem és egy tippem számodra. :)
Kezdem akkor a tippel.

Tényleg sok dolog volt az általad leírtakban ami hasznos egy (nemcsak) kezdő biztonsági őrnek.
Gondoltam fogok találni egy olyan bejegyzést ami útravalót biztosít egy magamfajtának. De ilyet nem találtam. :(
Én személy szerint örülnék egy "how to ..." írásnak és gondolom ezzel nem vagyok egyedül.
Megemlíthetnéd benne Edina irományát a vagyonőri igazolvány igényléséről, a munkakeresés (mert hát elég sok negatívumot olvastam az eddigiekben a munkáltatókról) fortélyáról a szakmában (például hogyan kerülheti el az ember az igazán szivatós helyeket), a kezdeti buktatókról és egyebekről, amire én még csak gondolni se gondolnék. :)

Most hát akkor következzenek a kérdések:
-Mit tudsz az értékszállító, pénzszállító munkáról? Gondolok itt a munkaidőre, átlag órabérre stb.
-Feltételezem elkezdted már a biztonsági-t az RTF-en. Filóztam már rajta, hogy bepróbálom magam ott (is), de eléggé tartok attól, hogy nem sikerülne...
A lényeg, hogy ha jól gondolom egy pár napon már túl vagy.. Milyenek az eddigi tapasztalataid az ottani tanárokról, tananyagról és bármiről ami eszedbe jut ezzel kapcsolatban? :)

Köszönettel
* Árpád

ui: ugyan nem írtam még a blogodra, még csak be se vagyok regisztrálva, de mostantól tekinthetsz rám mint állandó olvasódra!

Nos, először is üdv itt, Árpád! Aztán jöjjenek a következő részek, talán vegyesen, ha túl hosszú lenne a bejegyzés, akkor következő alkalommal folytatom.

A lényeg: az őrködés nem munka, hanem életstílus. Ezt meg kell érteni, ez alapján ítélik meg a más foglalkozásúak az őröket. Néhányan tudják, hogy a sok szar ellenére az őrök is emberek, csak éppen sokszor ez jutott nekik átmenetileg, míg megint mások mocskos állatként tekintenek minden vagyonőrre.

Őrök között is sokféle létezik, erről már írtam egyszer, érdemes ezeket a bejegyzéseket elolvasni a témában: 10 kérdés a vagyonvédelemről, Egyetemisták a vagyonvédelemben, Nők a vagyonvédelemben, Kormányőr vs. vagyonőr.

Aztán a munkakereséshez én azt ajánlom, hogy borotválkozzon meg a jelölt, legyen ápolt, és menjen be az egyik ismert biztonsági céghez személyesen. Nagy eséllyel fogadják majd, vagy megmondják, hogy mikor jöjjön vissza, az internetes álláskeresés elégé esélytelen néha. Szerintem érdemes kivenni a fülbevalót, piercinget meg minden ilyet ha van egy férfinak, a vagyonőrködés egy eléggé régivágású, katonai jellegű szakma, ha lehet, inkább nem teszik be a jelentkezőt egy irodaházba ilyen fejjel. Ezért érdemes az ápoltság.

Érdemes bemenni egy okmányirodába, és regisztrálni a www.magyarorszag.hu oldalra, ez a Magyar Köztársaság oldala, minden szolgáltatással. Miután az okmányirodában regisztráltunk, utána már lesz jelszavunk, és le tudjuk kérdezni pl. az APEH-től vagy a TB-től, hogy tényleg bejelentett -e minket a munkavállaló, van -e érvényes TB jogviszonyunk, enélkül feketén dolgozunk, s ha véletlenül betegek leszünk, vagy műtét kell, saját zsebből kell kifizetni majd utólagosan a több százezer forintos számlát. Emellett ha feketén dolgozunk, akkor a vállalkozó szeret eltűnni a fizetéssel, bejelentett munkahelynél ez sokkal, de sokkal ritkább.

Érdekes munkahelyi és vagyonőri eseteket lehet folyamatosan olvasni Edina blogján, ez az ő profilja főleg.

Az őrködést általánosságban nem ajánlanám hosszabb távre fiataloknak. Ideiglenes megoldásként jó. Sokszor mondják, hogy azért jó, mert 24 órát kell dolgozni és 48, vagy 72 órát pihenni, de ennél tudnék jobbat ajánlani. Jelenleg is folyamatos a felvétel pl. a Kormányőrségnél, vagy most talán a Rendőrségnél is. A Rendőrségnél képzés kell, a Kormányőrségnél (Köztársasági Őrezred) azonban van objektumőri állás is, ami gyakorlatilag a kormány alkalmazásában, rendőri jogvisszonnyal rendelkező biztonsági őr. Ők őrzik a minisztériumokat, a Parlamentet, a Sándor Palotát. Büntetlen előélet kell, meg pszichológiai vizsgálat, emellett erőnléti felvételi is van, de ezek teljesíthetőek viszonylag jól, és akkor a jelentkező kiképzést kap, normálisan bejelentik, korkedvezményesen nyugdíjba mehet, őrmesterként kezd, a fizetés a biztonsági őri fizetés legalább kétszerese, évente több tízezres ruhapénzzel, és fokozottan betartják a foglalkozásügyi és egyéb szabályokat. Szóval a fiatalok ha lehet, ne őrködjenek.

A pénzszállításról csak rosszat hallottam. 2008-ban kérdeztük meg az egyik irodaházba pénzt szállító őrt, hogy mennyi az órabére, neki akkor az egyik piacvezető vállalatnál 350 Ft-os órabére volt, miközben nekünk, akik egy klimatizált irodaházban álldogáltunk, ennél jóval több. Egész nap egy konzervesdoboz-jellegű páncélkocsiban kell szó szerint rohadni, nyáron gyakran 40-50 fokban, mert a klímákat működtető folyadékot kispórolja az alvállalkozó, ablakot meg nem lehet nyitni. Nem ajánlanám még az ellenségemnek sem.

Az RTF biztonsági képzése nekem nagyon tetszik, hamarosan majd erről is írok egy bejegyzést. A színvonal nagyon jó, érdekes témákkal, szakmai anyaggal, és a tanárok is magasan képzettek. Értem itt azt pl., hogy az egyik angoltanár például a nemzetközi bűnügyi angoltanítás magyarországi nagyágyúja, külföldön is ismert. Emellett mindenki jogász, vagy más tudományágban doktoris, stb.

Edina irománya a vagyonőri igazolvány igazolásáról: itt a link.

4 komment

Címkék: olvasói levél howto rtf vagyonőr

A bejegyzés trackback címe:

https://szekuriti.blog.hu/api/trackback/id/tr772351641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2010.10.07. 15:30:55

Sziasztok!
A vagyonőri igazolványok kiváltásáról: edinaoldala.blog.hu/2010/01/30/a_vagyonori_igazolvanyok_kivaltasarol_1
(Erre gondoltatok ugye?)
Na rohanok tovább... Jaj, srácok ma majdnem sikerült felgyújtanom a házunkat.... hááááát tepsit ilyen szépen lángolni még sose láttam! :)

morvai arnold 2011.06.24. 05:36:06

Én voltam pénzszállító, és félig meddig igaz Edina tanácsa, azért meg kell jegyeznem, hogy egy érdekes szakma, izgalmas és változatos. Az igaz, hogy a pénzszállításban is a vagyonőröket nem nézik semmibe, és állandóan valamiért cseszegetik az embert, ez most már állandóan így van és nem egy-két volt kollégától hallottam, hogy most már ha elcsesz valamit akkor pénz levonással is jár. Én nem tudom, hogy ez mennyire szabályos, de sokan panaszkodnak. De meg lehet a feladatokat oldani csak nagy odafigyelés kell hozzá. Vannak cégek, ahol, még hajtani is kell, hogy időben odaérj a megbízóhoz, ez a legnagyobb probléma és a gond versenyt futni az idővel. De ha van hozzá kedved akkor próbáld ki. Én szerintem, ha az őrzésen kezdesz sokkal jobban jársz, mert az összetettebb és sokkal többet lehet tanulni, és egy új őrnek fejlődni. A szállítás nagy felelősség,és az ATM-töltés a szállításon belül. Az ATM töltő jobban keres de ünnepekkor rengeteget dolgozik, az is szép szakma a szállításon belül.
süti beállítások módosítása