2010.03.08.
20:53

Írta: Szekuriti Blogger.

111. Egyetemisták a vagyonvédelemben - válaszok

A tegnapi bejegyzéshez sok komment érkezett, itt válaszolnék meg néhányat az átláthatóság kedvéért.

 


EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2010.03.07. 10:47:06

Picit rózsaszínűre sikeredett ez a beírás! A valóság ennél sokkal de sokkal rosszabb!

Totál telített a pálya, 1-1 állásra emberek százai jelentkeznek. Szóval nehogy az az illúziója legyen most valakinek, hogy a vagyonvédelemben kapkodnak akár az egyetemistákért, akár másokért is.

Persze, nem arról van szó, hogy kapkodnának az őrökért, de azt fenntartom, hogy egy egyetemistát sokkal előbb fognak betenni egyviszonylag kényelmesebb irodaházba őrnek, mint akármilyen tapasztalattal rendelkező 40-es, 50-es embert. Akárki akármit mond, mindenhova a fiatalokat teszik, ahol kirakatban vannak...

EdinaEdina    · http://edinaoldala.blog.hu/  2010.03.07. 10:54:31

1., Vagyonőri végzettségről: ha vagyonőrként kívánnak foglalkoztatni, akkor kérik. Nem jellemző ma már, hogy úgy alkalmazzanak valakit, hogy közben végzi el a vagyonőri tanfolyamot. (olyan sok az 1-1 állásra jelentkező - köztük diplomások is!!! -, akiknek van már ilyen végzettségük, hogy lehet belőlük jócskán válogatni)

A diplomások nagyrészt a "büfészakosok", mint pl. tanár, vagy más olyan pálya, amiből sokszoros túlképzés van, illetve rendőr- vagy katonatiszti iskola, bár ezek jellemzően ha tisztként szereltek le nem sima vagyonőrként kapnak munkát.

2., Persze, ki lehet fogni olyan állást, hogy éjjel a "kutya se néz feléd", mondjuk mostanság az aszokás, hogy szeretik az őröket hajnalban ellenőrizni! (Ha alváson, tévézésen kapnak röpülsz!)

Én meg pont azt látom, ha az ember bezárva van, akkor tévé, laptop, bármi engedélyezett, mert legalább addig sem alszik. Persze más téma, ha a kamerák képét kell figyelni, ilyenkor egyértelmű a helyzet. Bár mostanában ezek is általában számítógépen adnak képet, ott meg lehet a legrosszabb esetben is el lehet tölteni az időt valami kis egyszerű játékkal is.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2010.03.07. 11:06:43

Az országban több mint 100.000 vagyonőr van - kamarai nyilvántartás -, köztük sok diplomás, érettségizett ember is van. Hihetetlen nehéz napjainkban őrként elhelyezkedni. A vagyonvédelmet jócskán megkínozta/megkínozza a gazdasági válság, sok cég ment csődbe. A vagyonvédelmi cégek az objektumok védelme helyett egyre jobban a pénzbehajtásra állnak át.

Általános a vagyonvédelemben a feketefoglalkoztatás. Szóval ne legyen illúziótok!

Igen, senkinek se legyen illúziója. Ez is cska kulimunka, mint a meki, burgerking vagy a szórólapozás. De itt most a diplomáig-tartó-túlélésről volt szó.

johnnythekid 2010.03.07. 13:39:35

Dolgoztam én is vagyonvédelemben, de senkinek sem ajánlom...sőt...

Nem is a munkával lenne a baj, mert megcsinálja az ember, és kész. Hanem a cégek. Amit a szerző is leírt:

- nincs juttatás
- kevés pénz
- szemét főnökök

sajnos ez van...

Igen, lásd előző válasz. Ha kell pénz, akkor ez van. Érdemes körülnézni, diploma nélkül mennyit keresnek az emberek (nettó 60.000 környékén), ez alól csak néhány szakma a kivétel, de általában ott is a mellékes a jó pénz (pl. pincér).

littlerock 2010.03.07. 13:41:56

Személy szerint Épp ebben a cipőben jártam. Tanultam, és dolgoztam mellette, mint vagyonőr/rendezvénybiztosító. Sok volt a nehézség, de koncertekre jutottam el, amiért még fizettek is. Rádión hallgattam a történéseket egy, egy Ralli futamon. Fogtam behatolót, egy könnyűzenei fesztiválon, haverkodhattam a Tankcsapdával, stb stb stb... És a nyugis helyeken igenis tanultam. Még a Tilos rádió előterében magoltam az integrált... És volt pénzem (több mint a meló nélkül lett volna), van diplomám... használtam a német, és az angol tudásomat nem egy alkalommal... Nem rózsaszín idill, hanem áldozatokkal és nehézségekkel teli munka... DE sokkal többet láttam a világból, mint bárki a sültkrumpli hegyen túlról...

Na ja, az megvan, amikor reggel 8-kor leteszed a 24 órás szolgálatot, 10 órakor meg analízis szigorlat? :)

Leib O. · http://leibolmai.wordpress.com/ 2010.03.07. 20:47:21

Pont ugyanebben a cipőben járok én is! A levelező mellett őrködöm egy áruházban.

Bővebben: engem értelmesnek tartanak az ismerőseim, olvasottnak, folyékonyan beszélek angolul, de az átlag ember csak egy bunkó őrt lát bennem, mint a legtöbb őrben. Sokan sértésnek veszik, ha köszönök nekik pl. és még sorolhatnám. Persze ez az ő szegénységük, de hosszabb távon ez iszonyatosan lélekromboló. Az áruházban én vagyok az egyetlen, aki beszél angolul, már több alkalommal hívtak tolmácsolni, ha olyan vásárló volt, de ettől függetlenül a "belsős" dolgozók (mivel mi külsős cég vagyunk) szó szerint sz*rba sem néznek. Igaz, ez a közvetlen főnököm hibája is, aki nem törődik semmivel, csak az elfogási pénz ellopásával, így sokaknak könnyebb, ha bele is rúghatnak az őrségbe.
Jam, igen, vannak jó nyugis helyek, pl. telephelyek, ahol a madár se jár, és lehet(ne) tanulni, de oda erős protekció kell, ami nekem nincs, sőt. A jelenlegi (remélem tudok váltani mihamarabb) helyemen azt mondják, hogy ha nem tetszik, el lehet menni, 100-an állnak sorba a helyemre. Ez így nem igaz, mert a környékünkön inkább 200-an lehetnek. De nem szeretnék ironizálni a helyzettel...

Igen; ez még fontos: a vagyonőr cégek legnagyobb része feketén, jobb esetben szürkén (mint engem is) foglalkoztat. Arra ne számítson senki, hogy majd rendesen be lesz fizetve a MNYP-je, vagy minden időben jön, ezek felejtős dolgok. Komolyan.

Szóval: nagy mákkal, vagy jó protival kifoghatsz egy nyugis helyet, ahol tanulhatsz, ha akarsz, de ez szinte esélytelen. A suliba is el tudsz majd járni, lévén beosztós munkarend, fizetetlen szabadnapokkal (érdekes, nekem az eddigi egyetlen havi bérpapíromon volt 2 fizetett szabim is, nem is tudtam...), így előre kikérsz magadnak napokat, ha nappali műszakos vagy. (nekünk most vették el a pihenőidőt, mert nem fizeti a multi a cégnek, nesze; írd alá, ha nem, akkor lehet menni) Arra azért számoljon mindenki, hogy a 12 órás megállás nélküli műszak ("szolgálat") után nem lesz kedve tanulni, de a 24 után sem, ott kell a pihenő. Éjszakai őrségnél majdnem mindegy... Személy szerint én 390 HUF/óra bérben vagyok, ezzel kb. a minimálbér jön össze (ez vidéken van: Szolnok), ez tényleg csak arra jó, hogy legyen tandíjra, egyébként spórolgatni kell sok mindennel. Szóval sok minden relatív ebben a témakörben.

Összegezve (bocs, hogy ilyen hosszú lett): vannak előnyei is az őrködésnek suli mellett, pl. szó szerint nem kell használni az agyad, marad elég vizsgaidőszakra is. Ez egyben egy hátrány is, tompulsz ha nem teszel ellene. Bocs, az őröknek, de én így látom tényleg. (sőt, a vagyonőrök értelmi színvonaláról szóló történetek legtöbbje igaz, és erről maguk az őrök, ill. az őket alkalmazó, becstelen, sunyi, haszonleső cégek tehetnek, plusz a kamara is akár) Ebben a helyzetben tényleg sok minden relatív: 1; örülök, hogy van munkám = tandíjam 2; de azért ez elég soványka 3; Az OKJ vizsga, de akár pszich. fegyvervizsga is garantáltan sikerül, az nem tudom kinek lehet kihívás. 4; már bennem is felmerült, mi lesz a diploma után? Diplomás biztiőr leszek? Pfff...

Szóval szerintem csak akkor őrködjön valaki a suli alatt, ha nincs más lehetőség!

Szerintem meg akkor, ha rendszeres pénzt akar. Vidéken nyilván rosszabb az elhelyezkedési lehetőség, de Budapesten én azt mondom, hogy nagyobb az esély egy-egy irodaházba bekerülni. A 24/48 órás szolgálatnál meg van 2 szabadnap, és én is vizsgáztam már 24 órás szolgálat után, meg lehet csinálni. Amúgy meg nem láttam még olyan helyet, ahol ne lett volna órahalmozó ember, őneki mindig le lehet passzolni a szolgálatot, ha sürgős vizsga jön közbe.

Persze a mindennapi órára járás felejtős, de az országban sokan csinálnak levelezőn diplomát, ráadásul a nappali képzésen sem kell mindig bejárni, hiszen még a legkeményebb szakokon is vannak tölteléktárgyak. De mindenki érzi saját magának.

Szólj hozzá!

Címkék: egyetemisták biztonsági őr vagyonvédelem irodaház

A bejegyzés trackback címe:

https://szekuriti.blog.hu/api/trackback/id/tr601822363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása