2010.05.12.
09:37

Írta: Szekuriti Blogger.

148. Bűnelkövetés mindennapi életünkben

Miközben vígan lógathatnám a lábamat, pezsgőt szürcsölve a végre teljesített fizika vizsga és az abszolválás miatt, eközben egy kriminológiai szempontból mindenképpen érdekes történet személyes átélője lehetek.

Egy albérletben vagyok a barátnőmmel, illetve két másik sráccal. Az egyikőjük (legyen Krisztián) kiköltözött egy hónapja, a másikuk most 15-én, ma lépne el (ő legyen Károly). Nos, jól felfogott érdekemben felhívtam a szolgáltatók ügyfélszolgálatait, mondják -e már, hogy akkor tényleg nincs -e tartozásunk, mire a válaszuk: de van, összesen úgy 100000 Ft értékben.

Mikor felszedtem a leesett államat, kiderült, hogy Károly nem fizette a közüzemi számlákat illetve a közös költséget január óta, így végül is a szolgáltatók kifejezetten kedvesek, hogy eddig nem kapcsolták ki az áramot, vizet, stb.

Szembesítettem a srácot a tartozással, azt mondta, megbeszéljük, erre múlt héten az egyik 24 órás szolgálatomból hazatérve azt vettem észre, hogy bizony Károlyka kipakolta a szobáját és elköltözött vidékre. Telefonja nem elérhető, édesapját próbáltam IWIW-en elérni, ő sem válaszol a megkeresésre.

A főbérlő nagyon örült a dolgonak, ha minden igaz, jövő héten leutaznak és személyesen is megkeresik a volt albérlőtársamat. Ez idáig nagy szívás, de közben rájöttem, hogy Károly bűncselekményt követett el. Az, hogy nincs befizetve az albérleti számla, az egy dolog, polgári peres úton lehetne rajta követelni  a pénzt.

Van azonban egy másik dolog, ehhez érdemes fellapozni a Büntető törvénykönyv csalás című paragrafusát:

Csalás

318. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el.

(2) A büntetés vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztés, ha a csalás kisebb kárt okoz...

Én ezt megírtam a kedves apukának is, mert szerintem az, hogy a srác engem és Krisztiánt, a másik albérlőt hónapokig abban a hitben tartott, hogy ő az aktuális rezsiköltségre kéri el tőlünk minden hónapban a pénzt, kimeríti a csalást fogalmát. A haszonszerzés jogtalan, nyilván, hiszen semmi joga nem volt eltennie a pénzt saját céljaira. És tényleg tévedésben is tartott minket, ráadásul folytatólagosan, hónapokon keresztül.

A főbérlőn múlik minden, én legszívesebben már feljelentést tettem volna. A fő kérdés az, hogy mivel nem kaptunk papírt Károlytól az odaadott pénzről, így elég lesz-e 3 ember vallomása arról, hogy odaadtuk -e.

Hab a tortán: a srácnak most telt le a felfüggesztett büntetése, csalásért ítélték el :( Fura hely ez a Budapest.

(egy e-mailben jelezzük, ha új poszt jelenik meg, ide kattintva lehet bővebben olvasni a feliratkozás menetéről)

2 komment

Címkék: csalás albérlet rezsi főbérlő albérlő

A bejegyzés trackback címe:

https://szekuriti.blog.hu/api/trackback/id/tr601994407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.05.16. 12:59:37

"A fő kérdés az, hogy mivel nem kaptunk papírt Károlytól az odaadott pénzről, így elég lesz-e 3 ember vallomása arról, hogy odaadtuk -e."

Ha egybehangzóak a vallomások, nincsenek ellentmondások, akkor jó eséllyel igen. Mellesleg ha az a "papír" nem teljes bizonyító erejű okirat lenne, akkor az sem érne sokkal többet, mint a vallomásotok.

Feljelentés: nem értem, miért kell ehhez a főbérlőre várni. Én azért für alle felle ismeretlen tettes ellen tenném meg, tanúként kérve az illető meghallgatását (mert pl. ha az eljárás során kiderül, hogy ténylegesen nem ő követte el a bűncselekményt - pl. hivatkozhat arra, hogy ő is továbbadta valakinek a pénzt, akiben megbízott stb. - akkor megszívhatod (hamis vád, rágalmazás).

A személyes megkeresésben te inkább ne vegyél részt, neked fontos a feddhetetlen előélet, és nem hiányzik, hogy rádverjen a kiscsíra pl. egy önbíráskodást. Ha kis esze van, akkor úgyis megtéríti majd nektek az eljárás során az okozott kárt, és ezzel megszűnik a büntethetősége.

Én azért megnézném még a police.hu-n a körözéseket, hátha mást is átvert időközben az illető... :)

Adani 2011.12.28. 21:08:50

Tök véletlenül találtam rá a posztra.

Egyből ez ugrott be:
www.youtube.com/watch?v=seyj981Z-Jo

Mi lett amúgy az ügy vége?
süti beállítások módosítása