2009.04.24.
20:17

Írta: Szekuriti Blogger.

19. BKV-s őrök megint

Újabb két BKV őrökkel-kapcsolatos poszt jelent meg a BKV Figyelő!-n. Lassan már visszatérő jelenség lesz a Szekuritin a figyelős történetek elemzése..

Szóval. Első történetben egy Jakab Gábor nevű beküldő panaszkodik, hogy a Deák téren nem működtek a jegyérvényesítő berendezések, ezért ő tovább ment, majd a Moszkva téren majdnem megbüntették ezért. Pár észrevétel ide:

Vajon miért állnak a lépcsőnél biztonsági őrök, ha sem az utasra, sem a jegyére nem figyelnek? Ezért fizetik őket?

Nos, ez még Gál Misi kommentárja. Megint csak megjegyezném azt, hogy szerintem ne puffogtassuk ezeket az általános frázisokat. Sokszor leírtam már, hogy az ottani őröket sem fizetik jól, sőt ott a huzatos helyeken egész nap álldogálni kész rémálom, aki teheti, az elmegy onnan. Eredmény? A legalja marad a végén, attól meg nem lehet mást várni. Vagy lehetne, csak nem a mesékben élünk, ugye?

Mást ehhez a történethez nem is tennék hozzá, nézzük inkább a következőt, az érdekesebb!

Az egyik blogolvasót néhány héten belül már másodszor támadták meg az elelnőrök. Át is adnám neki a szót:

Ma, 2009.04.23-án, reggel 08:45 körül a felszólításra bemutattam érvényes bérletemet, majd folytatni szerettem volna az utamat lefelé a tömegben. Egy rohamosztagosuk (középkorú, enyhén elhízott, bajszos férfi) azonban a jelek szerint vakságban szenved, mert "Nem láttam, kurvaanyád" felkiáltással nekem rohant. Szó szerint. Szerencsére van annyi egyensúlyérzékem, hogy nem estem el.

Ezek után ordibálva közölte, hogy nem látta a bérletet, kurvaanyám, mit képzelek magamról. Ismételt bemutatás után is folytatta az üvöltözést, lökdösést, szidalmazást, illetve gátolt abban, hogy folytassam az utamat. Közben persze rendőrséggel is fenyegetett, amit én jó ötletnek tartottam, mert igy eszközölhettem volna a feljelentést garázdaság címszóval. Ennek hallatán aztán átengedett, de még utánam küldött egy "kurvaanyád vidéki paraszt" megjegyzést, amit kikértem magamnak. Ezután ismételten elkezdte a szidalmazást, lökdösést.

Nos. Bár az egyik hozzászóló ott már megjegyezte, hogy őt sosem érik ilyen meglepetések, a beküldőt meg kétszer is egymás után, nézzük meg a másik oldalt.

Teljesen elfogadhatatlan az ilyen ellenőri hozzáállás, gondolom ezzel nem mondok újat. Ne levelezzünk a BKV-val, hanem hívjunk egész nyugodtan rendőrt. Meg kell mondani, hogy egy ellenőr bántalmazott, és ki fognak jönni. Amúgy meg ott a kamerák felvétele, sőt ha tudunk, akkor kérjünk meg egy szemtanút, hogy maradjon ott tanúskodni, ha meg nem ér rá, legalább az adatait adja meg, hogy elérhető legyen.

Az ellenőr-biztonsági őr nem kezdeményezhet támadást, ezt teljességgel tiltja a vagyonőri törvény, csak védekezhet, mégpedig arányos mértékben. Vagy ha bűncselekmény történik, akkor visszatarthat a rendőrség kiérkezéséig. A jegy nélküli utazás (ha az lett volna) szabálysértés, nem bűncselekmény. A kurvaanyázást nem tiltja törvény, ez etikai vétség, azonban emiatt is hamar repülni tud az ember. Mily meglepő, ugye?

A továbbiakban nem fogok megelégedni azzal, hogy az adott rohamosztagost elküldjem melegebb éghajlatra, illetve - a jelek szerit teljesen felesleges - panaszleveleket küldözgessek, hanem elgondolkozom az aktiv önvédelmen, és a rendőrség azonnali értesítésén!

Én nem ajánlanám a támadást, mert ha van ott ostobább, izomagyúbb biztonsági őr, akkor a helszínen el lesz keményen verve a támadó, másrészt még a rendőrség is elviszi a kedves posztolót, teljesen jogosan. Hívjon rendőrt, mint leírtam, de sose támadjunk meg egy ellenőrt (biztonsági őrt)! Ez fontos! Arról meg ne is beszéljünk, hogy egy átlagos civil aktív önvédelme megmosolyogtató egy kicsit felkészültebb ember számára, szóval erre ne nagyon alapozzon senki, de erről is részletesebben írtam már az önvédelemről szóló korábbi posztomban.

Egy kis magánvélemény a végére: engem még sosem támadtak meg/szórakoztak velem az őrök. Lehet, hogy a kedves posztolónak el kellene gondolkodni, mit ronthatott el, de ez már egy másik történet, és amúgy lehet, hogy csak hihetetlenül nagy pechje van :)

Szólj hozzá!

Címkék: metró bkv figyelő

A bejegyzés trackback címe:

https://szekuriti.blog.hu/api/trackback/id/tr121084584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása